جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در روستا‌های خوزستان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خوزستان میزان تزریق اعتبار به دهیاری‌های استان در ۱۰ سال گذشته را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالله حسینی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خوزستان در حاشیه بیست و هفتمین کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور گفت: از سال ۹۵ تا نیمه نخست امسال، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص و از سوی روستا‌های استان جذب شده است.

او بیان کرد: یک هزار و ۹۲۵ دهیاری در استان خوزستان وجود دارد که در ۲۷ شهرستان استان و ۶۵ بخش واقع شده‌اند و جمعیتی معادل یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر را زیرپوشش دارند.

حسینی اولویت نخست این اداره کل را اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد روستا‌های استان عنوان کرد و افزود: براساس تسهیلاتی که سال ۹۶ از محل صندوق توسعه ملی توسط دولت ابلاغ شد حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به استان خوزستان اختصاص یافت و جذب شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خوزستان ادامه داد: با تلاش استاندار خوزستان مبالغ دیگری نیز در کمیته فنی و نظارت و کمیته‌های پایدار روستایی استانداری خوزستان در دست بررسی و اختصاص است.

این مقام مسئول هدف از این اقدامات را تلاش برای جلوگیری از مهاجرت اهالی از روستا‌ها به شهر‌ها عنوان و تصریح کرد: ۱۴۰ هزار خانوار روستایی با حمایت‌های استاندار خوزستان، بیمه بحران و حوادث شدند تا در زمان بحران خسارت آن‌ها پرداخت شود.

او ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد ریال از خسارت سیل گذشته به روستا‌های استان خوزستان پرداخت شده است.

بیست و هفتمین کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور با حضور مدیران کل امور روستایی و شورا‌های استانداری‌های ۶ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.