بارش‌های رگباری در هرمزگان/ دریا مواج است

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از ادامه بارش‌های رگباری و مواج بودن دریا خبر داد.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، از ادامه بارش‌های رگباری و مواج بودن دریا خبر داد.

سی سی پور گفت: موج فعال بارشی که از دیشب وارد استان شده طی امروز تا ساعات پایانی شب در اکثر نقاط سبب رگبار باران و رعد وبرق و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

او افزود: شدت فعالیت موج بارشی در مناطق مرکزی، مناطق شرقی و مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز خواهد بود و طی ساعاتی بارش‌ها رگباری همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح فردا جمعه از میزان فعالیت موج بارشی در مناطق غربی و به تدریج مناطق مرکزی استان کاسته شده و فعالیت این موج در نیمه شرقی تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی بعدازظهر جمعه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

سی سی پور با اشاره به اینکه امروز در مناطق دریایی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و به تدریج شمال غربی خواهیم داشت افزود: شرایط برای تردد‌های دریایی ایمن نیست و توصیه می‌شود با توجه به وقوع بارندگی همراه با رعد وبرق و وزش باد نسبتا شدید از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت گیرد.

او گفت: شرایط نامساعد دریایی به تناوب تا اوایل هفته آینده (غالبا در ساعات بعدازظهر وشب) ادامه خواهد داشت و سرعت وزش باد در مناطق دریایی تا روز یکشنبه قابل ملاحظه خواهدبود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از لحاظ دمایی از فردا جمعه به تدریج با خروج موج کم فشار بارشی از مناطق غربی استان و جایگیری سامانه پرفشار، شاهد افت محسوس دما (۸ درجه) در استان به ویژه مناطق غربی خواهیم بود که تا اواسط هفته آینده هوای نسبتا سرد در اکثر نقاط استان ماندگار خواهد بود.

مرضیه سی سی پور گفت: توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.