رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

مه گرفتگی شدید در محور‌های مواصلاتی مهران و دهلران

رئیس پلیس راه استان ایلام از مه گرفتگی شدید در محور‌های مواصلاتی خبر داد .

مه گرفتگی شدید در محور‌های مواصلاتی مهران و دهلران

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  گفت: با توجه به بارش‌های برف طی چند روز گذشته در محور‌های شمالی و همچنین بارش باران در محور‌های جنوبی استان ایلام ، شاهد یخ زدگی محور‌های سردسیری و همچنین وجود مه در محور‌های گرمسیری هستیم.

او ادامه داد:هم اکنون شاهد مه گرفتگی شدید در برخی از محور‌های مواصلاتی استان ایلام از جمله مهران و دهلران هستیم به گونه ای که شعاع دید در این محور‌ها تا ۱۰۰ متر گزارش شده است.

همتی زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی در فصل زمستان در بعضی از روز‌ها و غالباً در ساعت‌های ابتدایی روز، رانندگان شاهد وجود مه در هوا هستند که بدین جهت نیز شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و خطرناکتر است.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد:از رانندگان خواستاریم در شرایط جوی برفی و بارانی با سرعت مجاز رانندگی کرده و از گرفتن سبقت اجتناب کنند و همچنین برای تردد در محور‌هایی که با کاهش دید مواجه هستند، حتما فاصله جانبی با خودروی جلو را رعایت کرده و مه شکن خودرو را روشن کنند.

او بیان کرد:استفاده از چراغ‌های وسیله نقلیه یکی از مهمترین اقداماتی است که رانندگان می‌توانند از بروز تصادفات جلوگیری نماید لذا در هوای مه آلود با استفاده ازچراغ مه شکن و در صورت مجهز نبودن وسیله نقلیه به این چراغ، با روشن نمودن چراغ‌های بزرگ وسیله نقلیه و با استفاده از نور پایین و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.