تاکید بر پرداخت و جذب تسهیلات بنگاه های اقتصادی

بانک ها در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ برای تامین تسهیلات بنگاه های اقتصادی شتاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه بررسی تصویب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه خواستار بازنگری جدی در پرداخت تسهیلات بانکی شد و گفت: در جلسه‌ بعدی انتظار داریم شاهد عملکرد مطلوب تر بانک‌ها باشیم.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه از ظرفیت های قانونی برای تامین تسهیلات بنگاه های اقتصادی است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است، بیان کرد: بانک های عامل موظف هستند ظرفیت قانونی برای ایجاد طرح های جدید با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده کارخانجات و همچنین تامین سرمایه در گردش را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه این تسهیلات در بین استان های کشور شناور است ادامه داد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید با تشکیل جلسات کارشناسی با سرمایه گذاران مشکلات را رفع و زمینه افزایش تولید و ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

صمیمی دوست یادآور شد: در طی دو ماه گذشته ۱۲ طرح و واحد صنعتی موفق به اخذ تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال شده اند.

او بر شتاب بخشی جذب تسهیلات از سوی بانک های عامل تاکید کرد و افزود: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی موظفند ظرف ۱۵ روز آینده گزارشی در این خصوص ارائه دهند.

معاون اقتصادی استاندار افزود: هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در این خصوص از سوی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.

صمیمی با اشاره به اینکه بانک های عامل استان موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ هستند،گفت: بانک صنعت و معدن با بالاترین میزان پرداخت تاکنون جزء بانک های پیش رو است.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: در صورتی که بانک های عامل در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نداشته باشند به طور قطع تصمیم های دیگر ی اتخاذ می شود.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.