بومی سازی ورق‌های ترش و لوله‌های گاز، افتخاری دیگر در فولاد اکسین خوزستان

مدیر عامل مجتمع فولاد اکسین گفت: با حمایت وزیر نفت موفق شدیم تولید ورق‌های ترش و لوله‌های گاز را در شرکت فولاد اکسین بومی سازی کنیم.

امین ابراهیمی مدیر عامل فولاد اکسین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پروژه تولید ورق‌های سرویس ترش را یکی از پروژه‌های عظیم در کشور عنوان کرد و گفت: سرویس ورق‌های ترش برای انتقال نفت خام استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه انتقال نفت خام از جنوب غربی به جنوب شرقی ایران را پروژه‌ای بسیار حیاتی دانست و افزود: این پروژ‌ها عظیم که برای کشور تعریف شده و این خط لوله قرار است از کنار سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز عبور کند.

ابراهیمی اظهار داشت: در گذشته قرار بود لوله‌های مورد نیاز این پروژه از خارج از کشور تامین شود که با این اقدام حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما با حمایت‌های وزارت نفت، همکاری توسعه ملی نفت، دستگاه نظارت و... از مرحله سنگ تا لوله این پروژه در کشور بومی سازی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد اکسین، بخشی از نیاز این پروژه در فولاد مبارکه اصفهان، ورق آن در مجتمع فولاد اکسین و در نهایت لوله‌ها در مجموعه لوله سازی اهواز درحال تولید است.

این مقام مسئول بیان کرد: تمام اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر و پس از تحریم‌ها رخ داده منجر شده صنایع کنار دستی و رقبای ما نیز رونق بگیرند، چراکه عمل کردن به وظایف و تولیدات در فولاد اکسین فعال شده و اشتغالزایی سایر صنایع نیز رونق گرفته است.

تولید ورق تا عرض ۴.۶ متر در فولاد اکسین

او تولید لوله‌های گاز را یکی دیگر از ماموریت‌ها و اقدامات بزرگ در کشور عنوان کرد و ادامه داد: خط تولیدی فولاد اکسین توان تولید ورق تا عرض ۴.۶ متر را دارد، این در حالی است که در سال‌های گذشته، از حداکثر عرض ۲ متر استفاده می‌شد و هم اکنون ۲ متر و ۶۰ سانت به ظرفیت تولید اضافه شده است.

امین ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های تعریف شده در کشور، امروز توانستیم تولید ورق‌های ۵.۶ اینچ، ورق‌هایی که تابه امروز در کشور تولید نشده بود را در خط تولید شرکت فولاد اکسین بومی سازی کنیم و به جایی رسیدیم که قرارداد‌های مناسبی با شرکت توسعه گاز منعقد شد و تولید آزمایشی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.