وزیر راه و شهرسازی:

آسمان کشور یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز است/ اجرای ۱۵ طرح در فرودگاه‌های کشور

اسلامی گفت: ایران توانسته یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی را مستقر کند و از این روز آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود.

۱۵ طرح در فرودگاه‌های کشور در دست اجراستمحمداسلامی وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گرگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ۱۵ طرح در فرودگاه‌های کشور در دست اجرا است که شامل اجرای ترمینال، پارکینگ، باند دوم و ارتقای تجیهزات کمک ناوبری است.
 
او افزود: ارتقای تجهیزات کمک ناوبری برای فرودگاه‌های کشور بسیار مهم است، مخصوصا در استان‌های شمالی نقش مهمی در کاهش تعداد لغو پرواز‌ها دارد و به همین علت یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه ارتقای تجهیزات کمک ناوبری است.
 
او همچنین درباره امنیت پرواز آسمان ایران هم گفت: ایران یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین کشور‌هایی است که توانسته الزامات و نظامات سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و همچنین یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی را مستقر کند و از این روز آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود.

او همچنین در بازدید از اقدامات در حال انجام در فرودگاه گرگان گفت: با اجرای ترمینال داخلی، پرواز‌های بین المللی و داخلی از هم جدا می‌شوند و ظرفیت حضور ۵ هواپیما به طور همزمان ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این افزایش ظرفیت حضور هواپیما در فرودگاه موجب می‌شود ظرفیت جا به جایی مسافر نیز ۱۰ برابر شود.

اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود به طور میانگین ظرفیت جا به جایی مسافر از ۲۵۰ هزار مسافر در سال به ۲ میلیون نفر افزایش یابد.
 
بازدید از ایستگاه بین المللی راه آهن اینچه برون در مرز گلستان با ترکمنستان و بررسی چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون، گنبد، آزادشهر، شاهرود و بازدید از طرح‌های در دست تکمیل کمربندی علی آباد و گرگان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به گلستان است.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.