رعایت حقوق شهروندی از اولویت‌های دستگاه قضایی مازندران

رییس کل دادگستری مازندران در نشست هیات نظارت بر حقوق شهروندی، گفت: رعایت حقوق شهروندی افراد بویژه زندانیان مورد تاکید ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران در نشست هیات نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان، گفت: رعایت حقوق شهروندی افراد بویژه زندانیان مورد تاکید ماست و بر این اساس دادگستری مازندران طبق دستور العمل ریاست قوه قضاییه عمل می‌کند.

او هدف از تشکیل این جلسات را حفظ کرامت و ارزش والای انسانی و احترام به آزادی مشروع و حقوق شهروندی افراد برشمرد و افزود: اقدامات صحیح در حوزه حقوق افراد در گرو و رعایت اصول ارزش‌های اسلامی و عملکرد عادلانه ما و همچنین دیگرمسئولان است.

حجت الاسلام اکبری به برخی از مشکلات مطرح شده در بازدید از حوزه‌های قضایی اشاره کرد و گفت: این مشکلات در اسرع وقت به مقام مربوطه گزارش شده تا هرچه سریعتر نسبت به نواقص آن اقدام و در جلسه بعد نسبت به اجرایی شدن آن، گزارشی را اعلام نمایند.

او افزود: در بازدید از کلانتری‌ها لازم است، همکاران قضایی نسبت به رعایت حفظ حقوق شهروندی افراد، دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

رییس کل دادگستری مازندران گفت:دادگستری مازندران، همواره در پیگیری سیاست‌های کلان قوه قضائیه مصمم بوده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن به کار می‌بندد و در همین راستا ارتقاء حفظ حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه در زمره برجسته‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان جای دارد و در این میان از جایگاه ویژه و ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار