در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحولات بازار میوه و تره بار در پایان هفته اول بهمن/ نرخ میوه ها افزایشی، سبزیجات ارزان شدند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز قیمت هر کیلو موز به ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی رسید.

تحولات بازار میوه و تره بار در روزهای پایان هفته/  موز گران شد عرضه پیاز نو اواخر بهمن به بازاراسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و جمع آوری پیاز از زمین‌های کشاورزی و انتقال آن به انبار تا حدودی قیمت با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

او افزود: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود قیمت‌های فعلی در بازار ادامه خواهد داشت و همواره پیش بینی می‌شود که از اواخر بهمن با عرضه پیاز از مناطق جنوبی کشور نوسانات بازار مرتفع شود.

کارگر قیمت هر کیلو پیاز قرمز را ۵ تا ۷ هزار تومان و پیاز زرد را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مغازه‌های خرده فروشی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید به مصرف کننده عرضه شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو انار را ۵ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو انار دماوندی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار ۷ هزار تا ۱۳ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور شاهرودی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ تا ۶ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۸ هزار تا ۱۰ هزار تومان، خرمالو کرج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، خرمالو کن ۸ تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: هر کیلو خیار گلخانه با نرخ ۳ تا ۶ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی بندری ۷ تا ۱۱ هزار تومان، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و گریپ فروت تو سرخ ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کارگر از افزایش ۱ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز هر کیلو موز با قیمت ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای ۲ تا ۴ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۴ تا ۷ هزار تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، ترب سفید ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، ترب سیاه ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ترشی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، سیب زمینی ۲ هزار و تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، شلقم ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و فلفل شیرین ۵ تا ۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز قیمت هر کیلو موز به ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی رسید.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت سایر اقلام صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: قیمت هر کیلو کدو حلوایی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کرفس ۱ هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید ۱ هزار تا ۲ هزار تومان، کلم قرمز ۱ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی انباری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، لوبیا سبز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو ترش ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۴ هزار تا ۱۳ هزار تومان، نارنج ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و هویج ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش و قورمه) را ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

نوسان چشمگیری برای بازار میوه متصور نیستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه و صیفی به بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت همچنان در بازار استمرار یابد و تنها ممکن است قیمت موز و آناناس به سبب نوسان نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گیرد.

او در پایان تصریح کرد: طبق روال همه ساله تا چند روز مانده تا شب عید بازار میوه نوسان خاصی ندارد و همچنان در رکود و آرامش به سر می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اصل میوه است . مگه سبزی چقد قیمت داره که ارزون شده !؟ وضعیت بازار میوه در ایران افتضاحه و کسی هم پاسخگو نیشت . به ضرر باغدار و مصرف کننده به نفع دلالان.
Iran (Islamic Republic of)
نسترن.علی
۱۳:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ممنون از مسولین. همه چی ارزونه .ی کم گرون کنید حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اگه چیزی ارزون بشه جای تعجب داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مشخصه ک هرچی به شب عید نزدیک بشیم مایحتاج مردم صدبرابر میشه و این برای ما عادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
شلغم نه شلقم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اگه مردم بتونن موز نخرن واقعاً قيمتشو ميارن پايين
اصلاً ربطي به دلار نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اگه مردم بتونن موز نخرن واقعاً قيمتشو ميارن پايين
اصلاً ربطي به دلار نداره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
نمیشه.تاچه مدت نخرن ارزون میشه
آخرین اخبار