معاون دادگستری استان اردبیل:

برگزاری انتخابات سالم امنیت و مردم سالاری را به ارمغان می‌آورد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: برگزاری انتخابات سالم، آزادی، قانون‌مداری، امنیت و مردم سالاری را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: انتخابات تجلی مردم سالاری و مظهر اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود است.

او افزود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون شهدا و موهبتی است که انقلاب اسلامی به ملت ایران اعطا نموده است و بنابراین لزوم صیانت و حفاظت از آن برای همه مردم و مسئولان واجب و ضروری است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: انتخابات در بطن خود آزادی، قانون‌مداری، امنیت و مردم سالاری را دارا می‌باشد، لذا حاکمیتی موفق خواهد بود که بتواند با برگزاری انتخابات سالم به تمامی این مولفه‌ها دست یابد.

خدادادی اظهار داشت: بی‌شک صیانت و حفاظت از انتخابات زمینه حضور حداکثری و مشارکت مردم در سطح بالای آن را با رعایت موازین شرعی و قانونی فراهم می‌کند و این امر یکی از اهداف متعالی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

او در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی که انتخابات را تهدید می‌کند گفت: یکی از آسیب‌هایی جدی که موجب سلب اعتماد و باور سوزی در بین مردم می‌شود استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی است لذا دستگاه قضایی استان با حساسیت و قاطعیت به این مقوله ورود کرده و با متخلفان در این حوزه در هر جایگاه و مقامی که باشد بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه به جرایم و تخلفات انتخابی مربوط به مسئولان، مدیران و کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: طبق قانون هر گونه تبلیغ برای نامزد‌های انتخاباتی به صورت درج در آگهی توسط نشریات و مطبوعات متعلق به وزارتخانه ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته جرم است.

خدادادی گفت: همچنین اعلام نظر بر له یا علیه نامزد‌ها و جریانات سیاسی در انتخابات توسط رییس و اعضای ستاد انتخابات کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، معاونان، مشاوران آن‌ها و اعضای هیئت‌های اجرایی و انتخاباتی بازرسی و سایر دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارت بر انتخابات طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

او بیان کرد: استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت‌ها و موسسات دولتی، شهرداری ها، شرکت ها، سازمان‌های وابسته به آن‌ها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند و نیز موسسات و نهاد‌های دیگر که دارایی آن‌ها از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مذکور و تشویش اذهان عمومی سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور از جمله تخلفاتی است که طبق قانون مجازاتی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بحث لزوم حمایت از سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: یقیناً توسعه و اشتغال استان مرهون و منوط به سرمایه‌گذاری است، ولی متأسفانه یکی از موانع اساسی در بحث توسعه استان نوع نگاه مسئولان اجرایی به این موضوع است که بیشتر یک نگاه بخشی و جزیره‌ای است در حالی که نگاه به سرمایه‌گذاری در استان باید ملی و کلان باشد.

خدادادی تأکید کرد: نباید اقدامات طوری باشد که شاهد فرار سرمایه از استان باشیم طبیعی است این امر موجب افزایش بیکاری در استان خواهد شد.

او افزود: بیکاری و فقر منشاء بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و می‌تواند خشونت، درگیری، اعتیاد، طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به وجود بیاورد، بنابراین ضرورت دارد مسئولین و متولیان امر ضمن اجرای مصوبات کمیته حمایت قضایی سرمایه گذاری و ستاد تسهیل در نوع نگاه خود به سرمایه‌گذاری تجدید نموده و از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی در استان که موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.