کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شدت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور/ دمای تهران کاهش می‌یابد

گودرزی گفت: امشب و فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور متمرکز می‌شود.

هواشناسیفریباگودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور امشب در استان‌های فارس، جنوب شرق بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و جنوب خراسان شمالی بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: امشب در برخی مناطق غرب، شمال غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کماکان برف و باران ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه روز جمعه بارش محدود به جنوب شرق می‌شود، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز جمعه برای استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سامانه بارشی فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: اواخر روز جمعه از سمت شمال غرب سامانه بارشی وارد کشور شده و به تدریج شمال غرب، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی را بارش دربرمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید: هوای پایتخت به منفی ۴ درجه می‌رسد/ ورود سامانه هوای سرد به کشور


وی با بیان اینکه روز شنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارندگی هستیم، اظهار کرد: همچنین از امروز تا سه‌شنبه سرمای هوا در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور ماندگار است.

گودرزی نسبت به افت محسوس دما و کولاک برف در برخی مناطق هشدار داد و گفت: طی روز‌های جمعه و صبح شنبه به علت بارش برف، افت دما و مه آلودگی در شمال غرب و شمال کشور در برخی محور‌های مواصلاتی کولاک برف داریم که به همین خاطر محدودیت در تردد محور‌های مواصلاتی و مناطق شهری با رعایت نکات ایمنی باید صورت گیرد.

دمای پایتخت کاهش می‌یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است و دمای فردا صبح به دو درجه زیر صفر می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی یک الی دو روز آینده بارش برف برای تهران نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار