استاندار قزوین:

شاخص‌های عددی استان باید واقعی شود

استاندار قزوین گفت: شاخص‌های عددی استان در حوزه‌های مختلف باید واقعی باشد چراکه باعث تغییر نگاه مدیران کلان به استان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان گفت: شاخص‌های عددی استان در حوزه‌های مختلف باید واقعی شود، چون این شاخص‌ها باعث می‌شود که نگاه مدیران کلان به استان متفاوت باشد و قزوین همیشه متضرر شود.

جمالی پور با اشاره به شاخص‌های بیمارستانی و درمانی استان، گفت: بیمارستانی که ۹۰ سال عمر کرده است نباید در شاخص‌های درمانی استان لحاظ شود تا وضعیت درمانی نامناسب استان نسبت به استان‌های دیگر به گوش مسوولان کلان برسد.

او اضافه کرد: در بارگذاری اولیه اطلاعات شاخص‌های استان دچار خطا شده‌ایم و این خطا از روز اول استان شدن همراه قزوین بوده است و باید آن‌ها را در کلان اصلاح کرد.

استاندار گفت: در سرانه ورزش استان هم بسیاری از زیرساخت‌های قزوین فرسوده است و اصلا باید آن‌ها را تخریب کرد و بردن ورزشکاران به آنجا خطرناک است.

جمالی پور افزود: در حال حاضر استان در بخش بودجه جاری با چالش‌های جدی مواجه است در حالیکه استان‌های دیگر در بخش جاری وضع بهتری دارند.

استاندار گفت: به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان که استانی محروم اعلام می‌شود اضافه پرداختی به پرسنل ۱۲۰ ساعت و در استان قزوین ۳۸ ساعت است.

جمالی پوراز نمایندگان مجلس خواست همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، چون کت و شلوار دوخته شده برای این استان متناسب با قواره آن نیست و باید برای اصلاح آن اقدام کرد.

این مسوول با بیان اینکه وضع استان در اعتبارات جاری و اعتبارات تملک دارایی مطلوب و قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست، افزود: باید سال ۹۹ چند پروژه مهم را تعریف و استان را از این روزمرگی خارج کرد، حداقل باید چند کار شاخص را در استان با ظرفیت‌های ملی و استانی انجام دهیم.

استاندار بر مصرف بهینه انرژی و سوخت، اجتناب از اسراف گرایی در ابعاد مختلف، افزایش بهره وری دستگاه‌ها، درک شرایط جنگ اقتصادی دشمنان، ساماندهی اموال دولتی، استفاده از بودجه‌های ملی، ارزیابی دستگاه‌ها، بازدید مسوولان و مدیران از شهرستان‌ها، به حداقل رساند زمان سرمایه گذاری در استان، شکایت نکردن دستگاه‌های اجرایی از یکدیگر، فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پرهیز از استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، توسعه گردشگری قزوین، ممنوعیت شروع پروژه‌های جدید جز با تشخیص استاندار، پیگیری خط دوم راه آهن قزوین-تهران، امید بخشی به مردم، مبارزه با فساد، نظارت بر بازار، برگزاری پر رونق‌تر ایام الله دهه فجر و حفظ وحدت و انسجام جامعه تاکید کرد.

امام جمعه قزوین هم در این جلسه با اشاره به دغدغه‌های که مردم و مسئولان در زمینه بودجه دارند، عنوان کرد: باید یک بررسی مناسب در زمینه مالیات، درآمد زایی و بودجه استان صورت گیرد تا بدین وسیله مشخص شود که استان در این زمینه‌ها در چه جایگاهی قرار دارد، و دغدغه‌ها و مطالبات مردم در این موضوعات تحقق یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه رتبه استانی قزوین باید در زمینه بودجه افزایش یابد، افزود: البته در این زمینه موضوعات و مشکلات مختلفی وجود دارد، ولی باید با بسیج همه امکانات و نیرو‌ها بتوانیم بودجه این استان را افزایش داد و مشکلات استان را با سرعت بیشتری برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتقاداتی که مردم در زمینه مالیات دارند، بیان کرد: مردم در موضوع مالیات نسبت به کسانی که اداره مالیات توان اخذ مالیات از شرکت‌ها و اشخاص پر درآمد کشور را ندارند گلایه دارند که این مشکل باید هرچه سریعتر برطرف و سازوکار‌های لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار