بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان تحصیل می‌کنند

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از فعالیت ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۵۳ مدرسه شاهد استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صلاح الدین مفیدی در گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان کردستان که در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج برگزار شد، از پوشش ۳۲۱ دانش آموز استان در قالب طرح پراکنده شاهد در همه شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سال جاری خبر داد.

او افزود: حتی یک دانش‌آموز جامعه هدف را در یک مدرسه دورافتاده پوشش می‌دهیم.

مفیدی بیان کرد: همه مدیران مدارس شاهد استان کردستان خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور شاهد و ایثارگران می‌دانند و خوشبختانه عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس شاهد استان بسیار مطلوب است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مدارس شاهد استان در اکثر شاخص‌های آموزشی و پرورشی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده اند، ادامه داد: از ۷۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم در سال گذشته ۲۷۲ نفر یعنی حدود ۳۵ درصد در دانشگاه‌های دولی پذیرفته شده اند.

مفیدی از مدارس شاهد به عنوان بهترین پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و یادآور شد: سال گذشته از ۲۴ مدرسه شاهد مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه، ۱۶ مدرسه رتبه ممتاز و موفق را کسب کردند و همچنین ۱۷ دانش آموز نیز در مسابقات علمی به مرحله استانی و کشوری راه پیدا کردند.

او در پایان با اشاره به اینکه برخی از کاستی ها، چالش ها، مسائل و مشکلات در مدارس شاهد استان وجود دارد، بیان کرد: این گردهمایی در راستای اجرایی نمودن برنامه‌های وزارت، ارتقای کیفیت بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه امور شاهد و ایثارگران و آشنایی مدیران مدارس با طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.