در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد؛

ضرورت ساماندهی انبار کالا‌های قاچاق در قم/رسیدگی به وضعیت توزیع گاز مایع

استاندار قم با تاکید بر ساماندهی انبار کالا‌های قاچاق از مسئولان مربوطه خواست گزارشی از تعیین تکلیف این کالا‌ها ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ربانی، مدیر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان قم در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بالا بودن سرعت کشفیات کالا‌های قاچاق در مبادی ورودی استان و پر بودن ظرفیت انبار‌ها گفت: در حال حاضر ۵۰ پرونده اصلی در این خصوص در جریان است که در صورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به این پرونده‌ها و تعیین تکلیف کالا‌های ضبط شده، انبار‌ها برای جایگزین شدن کالا‌های مکشوفه جدید خالی خواهد شد.

سرمست استاندار قم با تاکید بر ساماندهی هر چه سریع‌تر این انبار‌ها از وضعیت نامطلوب موجود در خصوص این مسئله انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا قبل از پایان سال، گزارش تعیین تکلیف این کالا‌ها را به استانداری قم ارائه دهند.

رسیدگی به وضعیت توزیع گاز مایع و آخرین وضعیت ورود و خروج دام سبک و سنگین به استان از مصوبات جلسه پیشین این ستاد بود که مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمود طاهری مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه قم گفت: در ۳ ماه گذشته ۳۸۰۰ تن گاز مایع در سطح استان توزیع شده است که ۳۰۰ تن از این میزان بیش از سهمیه استان قم برای گاز مایع بوده است.

او هدف اصلی توزیع گاز مایع در سطح استان را مصارف خانگی دانست و نسبت به مصرف غیر قانونی گاز مایع در خودرو‌ها هشدار داد.

 پور میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی در خصوص کنترل قاچاق دام استان گفت: از ایتدای امسال تا کنون ۱۲۱۰۰ دام سبک و ۷۴۵۰ دام سنگین پلاک کوبی شده اند.

او همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار واحد دامی دارای مجوز در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ تنها ۴۰ هزار گواهی حمل دام صادر شده بود که با اقدامات پیشگیرانه و نظارت‌های مداوم از ابتدای امسال تا کنون ۱۶۳ هزار گواهی حمل دام در استان صادر شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار