۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان بروجرد بازگشایی شد

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۹۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان که براثر بارش شدید برف مسدود شده بود بازگشایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحیم رحیمی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: اولویت اول در بازگشایی راههای اصلی است و بعد از آن راههای روستایی و فرعی بازگشایی می شود.

رحیمی اظهار داشت: آماده باش ادارات ستاد بحران در صورت نیاز با یک پیامک اطلاع رسانی می شود و روسای ادارات باید پای کار باشند، در جریان بارش برف سنگین کمبود ماشین آلات برف روب و تجهیزات شهرداری ها باعث بحران شد.

او با اشاره به اینکه همه نیروهای امدادی و مدیریت ستاد بحران شبانه روز پای کار بودند، گفت: مدیریت بحران کارش را به خوبی انجام می دهند ولی با توجه به حجم بالای بارش ها کافی نیست.

فرماندار بروجرد بیان کرد: باید ماموران شهرداری از قبل ماشین آلات برف روب و نمک پاش را آماده کنند تا در مواقع بحران غافلگیر نشوند.

رحیمی با اشاره به عملکرد خوب ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: باید آمادگی خود را برای بارش های بعدی که سازمان هواشناسی اعلام کرده بیشتر کنیم.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد بیان کرد: در این راستا نیاز است تا اطلاع رسانی به دهیاران برای آمادگی بارش های روزهای آینده انجام شود تا سوخت مورد نیاز روستاها و انتقال بیماران نیازمند به بیمارستان و زنان باردار به شهر در دستور کار باشد.

او با اشاره به اینکه باید آمادگی مواجهه با برودت هوا را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده داشته باشیم، گفت: ادارات نباید وسایل گرمایشی و برق را در وقت غیر اداری روشن بگذارند و برای صرفه جویی و جلوگیری از قطع احتمالی برق و گاز صرفه جویی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون دادستان بروجرد نیز دراین جلسه گفت: اگر بنا یا درختی باعث قطع برق در شرایط بارش برف و باران می شود و شهرداری و اداره برق نمی تواند آن را اصلاح کند به دادستانی اعلام شود تا با دستور دادستان اقدامات لازم انجام شود.

محمد رضاپور افزود: برخی دستگاهها و ادارات وابسته به مدیریت بحران در شرایط سخت و بحرانی پای کار نیستند که اگر این موضوع ثابت شود با این دستگاهها برخورد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.