برگزاری سومین جلسه استیضاح ترامپ در سنای آمریکا

سومین جلسه فرآیند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌‌اسپان، سومین جلسه استیضاح ترامپ در سنای آمریکا برگزار شد. جرولد ندلر، مدیر فرآیند استیضاح در ابتدا سخنانی را ایراد و تاکید کرد رئیس‌جمهور باید به جای توجه به منافع شخصی خود، منافع کشور را در اولویت قرار دهد.

ندلر افزود: از زمان ریاست‌جمهوری جرج واشنگتن در سال ۱۷۸۹ هیچ رئیس‌جمهوری اینگونه از قدرت خود سوء‌استفاده نکرده است. به عبارت دیگر، هیچ رئیس‌جمهوری [در تاریخ آمریکا] از قدرت خود برای مجبور کردن یک کشور خارجی (اشاره به گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین) به منظور کمک به خود برای تقلب در انتخابات استفاده نکرده است.


بیشتر بخوانید:
تصویب مقررات دادگاه استیضاح ترامپ در سنای آمریکا
برگزاری دومین جلسه استیضاح ترامپ


ندلر همچنین تاکید کرد که وکلاى کاخ سفید نمیتوانند و نخواهند توانست شواهد را رد کنند. او گفت که وکلای ترامپ توجهی به حقایق بیان‌شده ندارند. ندلر این را هم گفت که اگر ترامپ شاهدانی به نفع خود داشت، آن‌ها را معرفی می‌کرد، نه آنکه از دیگر شاهدان علیه خود، بخواهد تا از حضور در سنا امتناع ورزند.

همزمان با برگزاری جلسه استیضاح، ترامپ طی توئیتی به پیشنهاد «تبادل شاهد» که آن را پیش از این مطرح کرده بود، پرداخت و نوشت که دموکرات‌ها این طرح را نپذیرفتند، چراکه اطلاعاتی در پی آن داده می‌شود که مشکلات بزرگی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

گفتنی است دموکرات‌ها نامربوط بودن این پیشنهاد به استیضاح ترامپ را دلیل رد آن ذکر کردند. ترامپ درخواست کرده بود که در برابر احضار بولتون به عنوان شاهد در روند استیضاح، پسر جو بایدن هم باید به سوالاتی درباره فعالیت خود در اوکراین پاسخ دهد.

آدام شیف، رئیس گروه استیضاح کننده نیز در این جلسه گفت: «حقیقت زیادی تاکنون فاش شده و اطلاعات بیشتری هم در حال فاش شدن است. محتوای ایمیل‌های بیشتری به‌زودی منتشر می‌شود و شاهدان دیگری نیز شهادت خواهند داد».

وی سپس به کنایه این را هم گفت که سوال اساسی اینجاست که آیا حقیقت را می‌خواهید بدانید؟ (خطاب غیرمستقیم به جمهوری‌خواهان). شیف در ادامه گفت ظاهرا بسیاری در این گردش، دخالت داشته‌اند.

یکی از نکات برجسته در سومین روز از استیضاح ترامپ در سنا، حضور سناتور الیزابت وارن کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بود، وی به خاطر جلسه استیضاح فعالیت‌های تبلیغاتی خود در آیووا را کنسل کرد. او در این‌باره گفت: «من به عنوان یک سناتور قسم یاد کردم و این جلسه بخشی از التزام به قانون اساسی است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلانتر
۲۱:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر پمپو مرگ بر نتانیاهو انشالله عذاب الهی بر این نابکاران نازل بشه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ برو دنبال شغل اصلیت قماربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سرنوشت ترامپ جنایتکار انشاا... آتش و عذاب دردناک الهی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۹:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
جناب ترامپ ،تکه تکه ات خواهم کرد ای حرامی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
توی لعنتی باید به خاطر ترور سردار سلیمانی به محاکمه کشیده شوی.. ملت ایران از تو و امثال تو بیزار است و هرگز تو را نمیبخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
جمهوری خواهان زیادی با ترامپ در سنا هستند.متاسفانه قانون را دور خواهند زد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۱۶:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
قبلامیکفتن امپریالیسم وسوسیالیسم دوتیغه یک قیچی اند اما حالا بایید کفت جمهوری خوا ودمکرات دوتیغه یک قیچی اند درواقع مثل ایرانی در اینجاه بکارمیاید سک زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
رد پای ترامپ در اکراین چرا بین این همه پرواز فقط پرواز اکراین باید سقوط کنه اینم یک موضوع جدید که دست امریکا بیشتر رو میشه و مخصوصا ترامپ با هماهنگی بوده
France
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ایران از ابزارها و ظرفیت های, خود برای فشار آوردن به ترامپ استفاده کند. ۱_ از ان پی تی خارج شود ۲_پیش شرط مذاکره با قدرت ها را تحقق خلع سلاح اتمی قرار دهد ۳_ با نزدیک شدن به همسایگان سیاست های تفرقه برانگیز آمریکا را خنثی و عملأ میتوان پادگانهای آنها را در منطقه از کار انداخت ۴_ رفته رفته باید برای پایان دادن به حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه آماده شد
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۳:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
کلینتون رو هم استیضاح کردند مگه فایده ای داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
United States of America
محمد
۱۲:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ و دارو دسته اش » همتون برید به جهنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
متاسفانه ترامپ با بکار گیری جان بولتون . منفورترین انسان نما در دینا و جولیانی و مشاورین یهودی ۳۷ ساله بعنوان مشاور .به ترامپ اطلاعات غلط میدادند و باعث شکست سیاست های اشتباه ترامپ و استیضاح اش شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
استیضاح ترامپ هم بازیه سیاسی آمریکاست همش دروغه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
منظور ترامپ از سردرد شدن سربازان تروریست و قاتل آمریکایی در عین الجسد شاید یک رمز بامفهوم ضربه مغزی شدن آنها باشد که آبرویشان نرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
فایده ای هم داره؟؟؟
آخرین اخبار