استاندار گیلان:

از نخبگان برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود

استاندار گیلان گفت: باید از ظرفیت نخبگان و جوانان در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: رویکرد جدید دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبتنی بر ورود نخبگان و جوانان در این حوزه است که تحرک، پویایی، ابتکار عمل و بهره مندی از علوم نوین را به دنبال دارد.

او افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای پیشگیری از اعتیاد، مقابله با عرضه، کاهش تقاضای مواد افیونی و درمان معتادان کمک شایانی برای رسیدن به اهداف دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌کند.

استاندار گیلان همچنین از کسب رتبه نخست کشوری استان گیلان در دو سال اخیر در اجرای طرح درمان دادگاه‌مدار به دست خبر داد و گفت: اجرای این طرح در آینده نیز با جدیت استمرار خواهد یافت.

زارع افزود: هفت درصد از کشفیات مواد مخدر با شیوه های فنی و اطلاعاتی محقق شده است و باید بهره گیری از روش های نوین و دانش روز  در مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

وی استفاده از ظرفیت صدا و سیما  و رسانه ها، مبلغان، روحانیون، چهره های مشهور اجتماعی و تشکل های مردم نهاد در جهت مبارزه با مواد مخدر را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

استاندار گیلان همچنین بر با تاکید بر مراقبت و پیشگیری اجتماعی دانش آموزان از مواد مخدر افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان اجرای طرح‌ نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را پیوسته در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/ ا ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.