اسلامی:

حجم ترانزیت ایران با کشورهای آسیای میانه تا ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تفاهمنامه‌هایی که با کشورهای آسیای میانه داریم به دنبال افزایش حجم ترانزیت با منطقه سی‌آی‌اس هستیم.

حجم ترانزیت ایران با کشورهای آسیای میانه تا ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از منطقه مرزی اینچه برون و خط ریلی سراسری اظهارداشت: با امضای تفاهم نامه با کشور‌های منطقه آسیای میانه حجم ریلی ایران با این همسایگان تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو اتحادیه اوراسیا شده و با توجه به این عضویت و تفاهم نامه‌ها حجم ترانزیت ریلی ما از ۲ میلیون تن به حداقل ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بررسی مشکلات خط ریلی اینچه برون گفت: سهم ما برای پل مرزی بین ایران و ترکمنستان ۲.۵ میلیون دلار بود که در سال‌های گذشته پرداخت نشده بود، اما ما در وزرت راه این مسائل را حل کردیم.

او خاطرنشان کرد: باید طرح جامعی برای منطقه اینچه برون تهیه کنیم، چون این منطقه به زودی یکی از کانون‌های اقتصادی کشور خواهدشد.

اسلامی گفت: با توجه به اینکه در آینده منطقه آزاد تجاری اینچه برون نیز شکل خواهدگرفت باید زیرساخت‌های مناسبی در آن فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.