حوزه کتابخانه‌ای آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در کشور است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه کتابخانه‌ای آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد هادی نیامدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی افزود: بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مربوط به شهرستان تبریز با ۲۵۱ کانون می‌باشد.

اوبا بیان اینکه مساجد آذربایجان شرقی ۵ هزار و ۷۵۹ باب می‌باشد افزود: هم اکنون در تعداد یکهزار و ۳۸۸ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور باید این رقم در پایان این برنامه به تعداد ۲ هزار و ۱۲۲ مسجد افزایش پیدا کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد می‌باشد.

او با اعلام اینکه تنها در تعدادی از شهر‌ها از جمله سهند به دلیل سرازیر شدن جمعیت شهر‌های بزرگ با مشکل مساجد مواجه هستیم بیان کرد: در بقیه شهرستان‌ها مساجد به تعداد کافی وجود دارد که تلاش می‌کنیم به لحاظ کمی و کیفی آن‌ها را ارتقا دهیم.

هادی نیا در ادامه تشریح کرد: شهرستان‌های جلفا با ۱۸ کانون، بستان آباد با ۲۱ کانون، اسکو با ۲۲ کانون و بناب با ۳۵ کانون در رده‌های پایین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی قرار دارند.

او در پایان با اعلام اینکه طرح فرهنگی هنری مساجد ایران با عنوان "فهما" برای ارزیابی موثر به لحاظ نوع و شکل اهتمام کانون‌ها به شاخص‌های مورد سنجش در دست اجرا است، اذعان کرد: این شاخص‌ها در ۸ مورد تعریف شده که قرار است تا سال ۱۴۰۰ به دقت بررسی و نتایج آن اعلام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.