مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان خبر دادٰ

امدادرسانی به بیش از ۳۲ هزار خانوار سیل زده درجنوب سیستان و بلوچستان/ چند راه ارتباطی جنوب استان مسدود شد

رسول راشکی گفت: در پی بارندگی های اخیر و سیلاب درجنوب استان به ۳۲۰۶۴ خانوار توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد.

امدادرسانی به بیش از ۳۲ هزار خانوار سیل زده درجنوب سیستان و بلوچستانرسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:امدادرسانی به آسیب دیدگان سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۱ دی ماه الی ۴ بهمن ماه به ۳۲۰۶۴ خانوار به تعداد ۱۴۱۴۰۴ نفر آسیب دیده انجام شد.

او افزود: امدادرسانی  در ۱۱۲۵ روستا و ۱۵ شهرستان توسط ۱۲۵۶ تیم عملیاتی و ۲۰۰ سورتی پرواز ۲ بالگرد جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

راشکی افزود:  ۳۴۳۶ خانوار به تعداد ۱۵۵۶۷ نفر درچادرهای امدادی اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان وبلوچستان گفت: تعداد  ۳۳۷۹ دستگاه چادر، ۷۳۹۶ تخته موکت، ۱۴۷۹۳ تخته پتو و ۸۸۳۴ کیلوگرم نایلون توزیع شد.

او ادامه داد: همچنین  ۱۹۱۴۴ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۷۵۳۱ بسته غذایی یکماهه ، ۲۲۱۱۲ قوطی کنسرو ، ۱۴۳۷۴ کیلوگرم برنج برنج توزیع شده است.

بارندگی چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان را بست

عباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:طغیان رودخانه‌های محلی سبب بسته شدن مسیرهای دلگان - زهکلوت و فنوج - کتیج - رمشک شد.

او افزود: این مسیرها صبح امروز براثر طغیان رودخانههای محلی بسته شده است.

او ادامه داد: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد اما برای بازگشایی کامل ضروری است رودخانه‌های محلی فروکش کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان سامانه بارشی جدید از اواخر روز پنجشنبه وارد این استان شد.

محسن حیدری اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه بیشتر نواحی مرکزی و غرب سیستان و بلوچستان خواهد بود اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش‌های قابل توجهی رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه در این نواحی بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر باران ببارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علاوه بر باران و رگبار شدید باران، در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد افزود: توصیه می‌شود شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند.

او با بیان اینکه برای مناطق سیلزده تمهیدات لازم اتخاذ شود، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین اخیر، لازم است برای بارش‌های جدید تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش‌بینی می‌شود.

خسارات سیل بلوچستان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

حجت الاسلام مصطفی محامی امام جمعه زاهدان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز‌های گذشته برای مردم ما بسیار غمگین بود که در رأس آن شهادت سپهبد سلیمانی و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بود.

او  افزود: بارش باران در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش بینی بود و حتی به بیش از ۲۰۰ میلیمتر نیز در برخی نقاط رسید که این حجم بی‌سابقه بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در سیل خوزستان و لرستان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده بود و این سیل استان سیستان و بلوچستان بی سابقه در استان و کشور بود و حتی ارتفاع آب در برخی نقاط به ۸ متر هم رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: خسارات زیادی به استان و مردم ما در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساخت، منازل و … وارد شده که میزان خسارات سیل اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

حجت الاسلام محامی تاکید کرد: همانگونه که مصیبت شهادت سردار سلیمانی برکاتی از جمله وحدت را در کشور به همراه داشت مصیبت سیل نیز موجب برکاتی از جمله پایان خشکسالی بیست ساله استان شد و سد‌های استان پر و لبریز شد.

او افزود: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و پیام ایشان موجب توجه تمام کشور به استان سیستان و بلوچستان و افراد مختلف مثل سران قوا، فرماندهان نظامی، وزرا، رئیسانسازمان‌های مختلف، آستان قدس و ... تز سراسر کشور پای کار آمدند و ما شاهد یک وحدت فراگیر در کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان بودیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اکنون به حمدالله مسیر‌های روستا‌ها باز شده و برق آن‌ها وصل می‌باشد و خدمت رسانی در روز‌های ابتدایی که با بالگرد انجام می‌شد اکنون با باز شدن راه‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۹:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام.بنده به عنوان عضوی از شهرستان دلگان از هموطنان عزیز که کمک کردند تشکر میکنم.اما باید بگم مثل همیشه قدرت دست بند پ است
آخرین اخبار