ذخیره قطعی معادن زنجان ۶۱۰ میلیون تن است

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده است.

ذخیره قطعی معادن زنجان ۶۱۰ میلیون تن استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حمیدی سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:  ذخیره قطعی معادن زنجان ۶۱۰ میلیون تن است.

حمیدی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های معدنی بسیاری است، افزود: هم اکنون در استان ۳۸۸ معدن با ۳۵ نوع تنوع معدنی وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج شده است.

او با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران واقعی در بخش معدن اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذاران واقعی در این بخش موجب می‌شود برنامه‌ریزی مناسبی برای استخراج مواد معدنی صورت گیرد و اصلاح شیوه اکتشاف و استخراج آسیب کمتری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کند.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نقش استفاده از ماشین آلات به روز در معدنکاری سبز افزود: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای به روزرسانی ماشین‌آلات بخش معدن، واردات ماشین‌آلات معدن را با تعرفه صفر در نظر گرفته است.

حمیدی افزود: برخورداری استان زنجان از ۳۰ نوع تندیس معدنی این استان را جزو ۱۰ استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است.

سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان زنجان است که بهره‌برداری از آن‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.