امام جمعه اردبیل: انتخابات ظرفیت بزرگی برای ملت ایران و دشمنان است

امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است و حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ماست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این هفته ترامپ اهانت بزرگی به ملت ما کرد؛ او جنایاتی در حق ملت ما مرتکب شده که هیچ رئیس جمهور آمریکا مرتکب نشده است. با این حال او در توئیت فارسی، به ملت ایران عشق و ارادت نشان داد! و گفت "غصه شما را دارم و شما را دوست دارم و می‌خواهم شما به عزت برسید. " این اهانت است، چون تحمیق است و تحقیق بدترین اهانت است. در حالیکه ملت ما هیچ وقت زیر بار این حماقت نمی‌رود.

او گفت: در این باب به چند نکته باید توجه کرد، او از درگیری نظامی مأیوس کامل است و می‌داند که از این بابت نظامی نمی‌تواند با ایران درگیر شود و این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است، به همین دلیل می‌خواهد در داخل ایران با جنگ روانی تفرقه ایجاد کند. پشت این اشک تمساح، غضب فوران می‌کند. «تَکَادُ تَمَیَّزُ مِنَ الْغَیْظِ ...» (سوره ملک آیه ۸) «.. قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ...» (سوره آل عمران آیه ۱۱۸)

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: او باید بداند که ملت ما صورت او را بدون نقاب و بدون روتوش می‌بیند. او به شدت عصبانی و مثل انسان مارگزیده است. هیبت او و شاخ او شکسته است و نمی‌تواند کاری کند و لذا مجبور است به فشار اقتصادی و جنگ روانی رو بیاورد.

عاملی تصریح کرد: آمریکا اعلام کرده بود ترور سلیمانی شروع عملیات ماست، اما بعد از ضربه عین الاسد، پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا با ترامپ جلسه گذاشتند و گفتند الان وقت جنگ با ایران نیست. ما ۳۰ پایگاه با ۱۰۰ هزار نیرو در منطقه داریم و همه را ایران می‌شناسد و با موشک‌های نقطه زن همه این پایگاه‌ها را می‌زند. از طرفی شروع جنگ، اسرائیل را از بین می‌برد. زدن پهپاد آمریکا و زدن عین الاسد آن‌ها را به شدت ترساند و الا هجمه قطعی بود و ترامپ بی جا از ضرب ۵۲ نقطه صحبت نکرده بود؛ اروپایی‌ها هم دندان تیز کرده بودند که یکسره از شر ایران راحت شوند. یعنی هم چنانکه اروپایی‌ها با آمریکا وارد عراق، لیبی و سوریه شدند می‌خواستند با هواپیما‌های جنگی خود از هر طرف وارد ایران شوند و کار را یکسره کنند. تهدید سید حسن نصر الله، کمر آن‌ها شکست. بی‌جا نیست که انگلیس، فورا حزب الله را تحریم کرد و آمریکا به انگلیس تبریک گفت.

او اظهار کرد: ایران با حمله به عین الاسد بزرگترین نقطه ضعف آمریکا را برای روسیه و چین مکشوف کرد. می‌گویند این موضوع بالاترین اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد و یک گنجینه بسیار قیمتی برای روسیه و چین است. در این حمله ثابت شد که سیستم دفاع هوایی آمریکا کاملا فشل است.

امام جمعه اردبیل افزود: قابل توجه است که آمریکا سالانه دو تریلیون دلار هزینه نظامی خود می‌کند. هزینه نظامی سالانه ایران اصلا در برابر آن‌ها قابل ذکر نیست. اما با این حال هیمنه آمریکا توسط ایران شکست و معلوم شد عزت با پول و سلاح پیشرفته نیست. بعد از بمباران پایگاه آمریکایی در عراق، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت " ما آماده مذاکره بدون شرط با ایران هستیم و راضی نیستیم بیش از این صلح و امنیت جهانی بهم بخورد ".

او گفت: آمریکا از سر ضعف به یک اقدام تروریستی دست زد و سردار ما را شهید کرد با این که با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است و بسیار جای تاسف است که این هفته سردار قاآنی رانیز تهدید به ترور کرد. ما به ترامپ و تیم تروریست او می‌گوییم انتقام سخت هنوز تمام نشده است. آمریکایی‌ها به شدت ترسیده اند. نیرو‌های آن‌ها در عراق و سوریه هیچ کدام زمینی جابجا نمی‌شوند. تمام پایگاه‌های آن‌ها در منطقه با فاصله ۴۰ سانتی متری در تیررس، هدف و اختیار موشک‌های نقطه زن ماست.

عاملی اظهار کرد: به ترامپ که ادعای خدمت و محبت به ملت ما دارد می‌گوییم کدام کشور دوست آمریکا با نزدیک شدن به آمریکا روی سعادت دیده که ما دومی آن باشیم؟!

او تصریح کرد: ۵ میلیون انسان در مصر در قبرستان‌ها می‌خوابند در حالی که حسنی مبارک کل کشور را در اختیار آمریکا گذاشت و حتی وقتی به او گفتند چرا سرنوشت ما را آمریکا می‌نویسد گفت بروید خدا را شکر کنید که آمریکا سرنوشت شما را می‌نویسد! او هنگام سقوط گفت من حالا فهمیدم که هرکس به آمریکا اعتماد کند آخر سر لخت می‌ماند. عربستان بهترین دوست آمریکاست پول‌هایی که عربستان به آن‌ها می‌دهد ما در صورت دوستی با آمریکا نمی‌توانیم به او بدهیم حالا که با دادن پول آن قدر به آن‌ها اهانت می‌کند اگر به ما دست پیدا کند چه معامله‌ای خواهد کرد؟! عربستان بهترین دوست آمریکا است، اما آنچه تحویل می‌گیرد، اهانت پشت اهانت است. گاهی پادشاه را به گاو شیرده تشبیه می‌کند گاهی ادای او را در می‌آورد. برای هر حرکتی از آن‌ها پول می‌خواهد. این هفته نیز به خاطر حضور خود در خلیج فارس، پانصد میلیون دلار از عربستان گرفت ترامپ فقط می‌گیرد و چیزی نمی‌دهد.

عاملی بیان کرد: ترکیه تمام عیار در خدمت آمریکاست، ولی در کنگره آمریکا نسل کشی ارامنه را به رسمیت شناختند و ضربه محکمی به ترکیه زدند. آذربایجان فرش قرمز برای آمریکا پهن کرده است و به خاطر دلخوشی آمریکا کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار داده، اما آمریکا و اروپا به جد در صدد سرنگونی حکومت فعلی آذربایجان هستند. مدام به ارمنی‌های غاصب کمک می‌کنند. مسئولین حکومت جعلی قره باغ را به حضور می‌پذیرند و گروه مینسک آن‌ها ۲۵ سال است که آذربایجان را سینه خیز به دنبال خود می‌کشد و معضل را حل نمی‌کند.

امام جمعه اردبیل افزود: شاه کل کشور و امکانات کشور پهناور ایران را در اختیار آمریکا گذاشت، اما بالاتر از صنعت پیکان به ایران ندادند! بحرین را که استراتژیک‌ترین نقطه دنیاست از ایران جدا کردند ذوب آهن را هم به ایران ندادند و شاه مجبور شد صنعت ذوب آهن را از شوروی سابق به اصفهان بگیرد. ایران در جنگ ویتنام هواپیما‌ها را همراه با با خلبان به آن‌ها داد در جنگ ظفار هر چه نیرو خواستند به آن‌ها داد، اما آمریکایی‌ها یک قدم برای پیشرفت علمی کشور کمک نکردند. سرهنگ‌های ما می‌گویند هنگام کار علمی توسط مستشاران آمریکایی ما باید یک کیلومتر از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم!

عاملی اظهار کرد: ترامپ جواب خود را ۲۲ بهمن خواهد گرفت. آن‌ها در آستانه ۲۲ بهمن خبط بزرگی کردند. سردار ما را شهید و به ملت ما اهانت کردند. آن‌ها همیشه در آستانه ۲۲ بهمن مرتکب اشتباه می‌شوند و دست روی عرق ملی و دینی ملت ما می‌گذارند و سیل آسا ملت ما را به خیابان سرازیر می‌کنند. ترامپ ناشیانه قبل از ۲۲ بهمن به ملت ما اهانت و ملت ما را تحریک کرد. سخنان او هم غالبا سخن خودش نیست دقیقاً سخن منافقین و سلطنت طلب‌ها ست. یک نماینده کنگره آمریکا گفته خیلی متاسفم که دولت ما سخنگوی منافقین و اپوزیسیون ایران شده است.. من اعتقاد دارم امسال ۲۲ بهمن حتی لائیک‌ترین فرد هم در اعتراض به آن‌ها به خیابان‌ها خواهد آمد.

امام جمعه اردبیل افزود: از عجائب امور این است که سفیر انگلیس لباس مبدل پوشیده در بین دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان معترض و تشویق معترضین حاضر و دستگیر شده و خود را معرفی نکرده است. او به عنوان یک تبعه خارجی که مشغول فتنه بوده و دستگیر شد در وهله اول هم انگلیسی صحبت کرده و خود را معرفی نکرده است. سپس مجبور شده فارسی صحبت کند و خود را معرفی نماید و نیرو‌های امنیتی به محض اطلاع که او سفیر است، او را آزاد کرده اند. اما نعره انگلیس و آمریکا به آسمان هفتم رفته که خلاف قانون عمل کردید و مطابق قانون اجازه دستگیری سفیر را ندارید.

عاملی اظهار کرد: باید به این‌ها گفت آیا شما واقعا به قوانین بین المللی پایبند هستید؟ با کدام قانون وارد عراق شده و آنجا را ویرانه کردید؟ با کدام قانون وارد سوریه شدید حتی حاضر به اجازه از شورای امنیت سازمان ملل هم نشدید؟ با کدام قانون وارد یمن شده اید؟ با کدام قانون ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال و هفتاد سال است آدم می‌کشید؟ با کدام قانون اصل تحریم را به ایران وضع کردید و هر روز بر آن اضافه می‌کنید؟

او افزود: ملت ما از وقاحت شما خوب اطلاع دارد و با این ژست قانون مداری شما فریب نمی‌خورد و شما را اول قانون شکن دنیا می‌داند. هزاران ننگ و نفرین بر شما باد. مأموریت سفراء در تمام کشور‌ها کاملا معین و مشخص است و حضور سفیر انگلیس در یک اعتراض غیرقانونی نشان می‌دهد که با دستور مستقیم لندن به این اجتماع پیوسته و در حال فیلم برداری بوده است. این نهایت ذلت به دولت انگلیس و اهانت به ملت و دولت ایران است و دولت نباید بگذارد او برگردد.

عاملی گفت: به سفیر انگلیس می‌گوییم تو که می‌خواستی در تجمعات ایران شرکت کنی چرا ۷ میلیون را گذاشتی و به ۷۰ نفر ملحق شدی؟ مگر شما ادعای دموکراسی ندارید. تحقق دموکراسی با ۷ میلیون است یا با ۷۰ نفر؟! و اگر بگوید ما فقط به اپوزیسیون‌های کشور‌های دیگر ملحق می‌شویم می‌گوییم پس به سفیر خود در پاریس بگویید به اعتراضات میلیونی شنبه‌های پاریس بپیوندد. شما که ادعای مبارزه با تروریسم را دارید بهتر بود به تظاهرات میلیونی تشییع سردار سلیمانی بپیوندید که قهرمان جهانی مبارزه با داعش بود نه اینکه در دانشگاه تهران از چند دانشجو التماس کنی که به عکس سردار اهانت کنند.

او بیان کرد: خوار هستید، خوار خواهید ماند و خوار خواهید مرد. ناکام هستید، ناکام خواهید ماند و ناکام خواهید مرد. از ملت ایران عصبانی هستید، عصبانی خواهید ماند و از عصبانیت دق خواهید کرد.

عاملی خطبه اول را به بحث اهمیت انتخابات و راهکار‌های انتخاب اصلح اختصاص داد و اظهار کرد: انتخابات ظرفیت بزرگی هم برای ما و هم برای دشمن است. حاکمیت ملی ما از طریق انتخابات اعمال می‌شود و انتخابات واقعی و جدی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و بزرگترین تکریم برای ملت ماست.

امام جمعه اردبیل افزود: جدی‌ترین انتخابات در دنیا در ایران برگزار می‌شود در بسیاری از کشور‌ها رؤسای جمهور با تغییر قانون اساسی خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند و استقلال تمام قوا را سلب و خود را به فعال ما یشاء تبدیل کرده و حاکمیت ملی را از بین برده‌اند.

او افزود: وصف اول نماینده اصلح و نماینده آرمانی این است که انسانی مهذب، خودساخته، خداترس، با تقوا، با ایمان و دارای واهمه قدسی باشد. نمایندگی قدرت است و قدرت اگر یله باشد فساد می‌آورد. وزراء و مدیران همه از نماینده حساب می‌برند و این زمینه بدترین انحراف است. نماینده بلندگوی جهانی در دست دارد و از این طریق می‌تواند آبروی نظام را بریزد یا برای نظام آبرو درست کند. ممکن است با وقوع یک حادثه به ظاهر ناخوشایند در کشور آن را وسیله جمع آوری رأی برای خود بنماید و طوری صحبت می‌کند که فیلم آن به کرات از معاندترین کانال‌ها و سایت‌ها پخش شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.