امدادرسانی‌ به بیش از ۳۵ هزار خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان/راه ارتباطی ۲۴ روستای سیلزده همچنان بسته است

راشکی از امدادرسانی‌ به ۳۵۶۲۷ خانوار از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد.

امدادرسانی‌ به بیش از  ۳۵ هزار خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستانرسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان از امدادرسانی‌ به ۳۵۶۲۷ خانوار از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی ۳۵۶۲۷ خانوار آسیب دیده توسط ۱۲۸۷ تیم عملیاتی در استان در حال انجام است.

رسول راشکی اظهار کرد: از ۲۱ دی ماه تا تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۱۲۵ روستا و ۱۵ شهرستان این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۶۲۰۷ نفر روز نجاتگر در قالب ۱۲۸۷ تیم روز عملیاتی صورت گرفت.

او  ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۶۱۲۱ نفر از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادر‌های این جمعیت اسکان اضطراری یافتند. ۳۵۰۳ دستگاه چادر، ۷۴۵۹ تخته موکت، ۱۴۹۰۸ تخته پتو و ۹۹۵۴ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

راشکی به توزیع ۱۹۲۷۳ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۱۰۸۸۳ بسته غذایی یکماهه اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی مقدار ۲۲۱۱۲ قوطی کنسرو، ۱۴۴۸۴ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل آب معدنی، نان، حبوبات، روغن، چای، فانوس، والور و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیل زدگان توزیع شده است.

او تاکید کرد: کار امدادرسانی از طریق هوا توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و با ۲۰۰ سورتی پرواز تا کنون انجام گرفته است.

راشکی افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.

رها سازی خودرو پژو ۴۰۵  گرفتار در طغیان رودخانه  شهرستان دلگان

معاون  امداد ونجات جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،از  رها سازی خودرو پژو ۴۰۵ با دو سرنشین  از رودخانه چاه جلال شهرستان دلگان  خبرداد.

او گفت: در پی طغیان رودخانه دو نفر سرنشین خودرو که یک نفر خانم باردار بوده  توسط نجاتگران وپرسنل جمیعت هلال احمر دلگان انتقال  وبه اورژانس شهرستان تحویل داده شد.

چهار مدرسه خیری در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: چهار مدرسه با ۱۸ کلاس درس به همت یکی از خیران و این نهاد در مناطق سیلزده جنوب استان ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت تحصیل دانش آموزان سیلزده در جنوب سیستان و بلوچستان

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پروش سیستان وبلوچستان آخرین وضعیت تحصیل دانش آموزان سیلزده در پی وقوع بارش‌های سنگین و سیل آسا در جنوب استان را تشریح کرد.

راه ارتباطی ۲۴ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان همچنان بسته است

معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی۲۴ روستای جنوب این استان با گذشت بیش‌از ۲ هفته از سیلاب همچنان قطع است .

کمک ۶۵.۵ میلیارد ریالی خیران به سیلزدگان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: مردم خیر و نوعدوست کشور تاکنون ۶۵.۵ میلیارد ریال به سیلزدگان جنوب این استان کمک کرده‌اند.

توزیع ۵۵۵تن نهاده دامی بین دامداران آسیب دیده از سیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از توزیع ۵۵۵تن نهاده دامی بین دامداران آسیب دیده از سیل جنوب استان خبرداد.

نجات سرنشینان خودرو گرفتار در سیلاب مسیر میل نادر

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:سرنشینان خودرو گرفتار در سیلاب مسیر میل نادر پس از دو ساعت با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: مردم خیر و نوعدوست کشور تاکنون ۶۵.۵ میلیارد ریال به سیلزدگان جنوب این استان کمک کرده‌اند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار