راه اندازی کارگروه استانی ترویج وقف در کرمان

در راستای رویکرد‌های فرهنگی در تبلیغ سنت حسنه وقف در جامعه، کارگروهی متشکل از مسئولان ادارات و نهاد‌های فرهنگی و مذهبی در کرمان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  روح اله رستمی نژاد مسئول روابط عمومی اوقاف استان کرمان گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان اوقاف در راستای تبلیغات اثر گذار ترویج فرهنگ وقف، مشارکت و فعال کردن دستگاه‌های فرهنگی در موضوعات مرتبط با وقف در جامعه است.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خصوصیات بارز سنت حسنه وقف حل مشکلات ریشه‌ای جامعه و کمک به تولید و رفع موانع مشکلات اقتصادی با توسعه موقوفات است، گفت: برای تحقق این مهم باید یکسری زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه تدوین شود.

رستمی افزود: در همین راستا اداره کل اوقاف کرمان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط استان کرمان کارگروه فرهنگی ترویج سنت حسنه وقف را در استان تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: طی جلسه‌ای با حضور جمعی از اساتید، مدیران دانشگاهی دانشگاه‌های شهید باهنر و پیام نور استان، مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگی حوزوی استان کارگروهی با موضوع ظرفیت وقف تشکیل شد.

مسئول روابط عمومی اوقاف استان کرمان با بیان اینکه این جلسه به عنوان اولین اقدام اجرایی در تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ وقف در استان برگزار شد، تصریح کرد: گسترش ترویج فرهنگ وقف با ایجاد وقف‌های نوین و در راستای نیاز‌های جامعه، ترغیب نگاه واقفان و خیران به سمت وقف مرتبط با نیاز‌های روز جامعه و اهمیت مشاوره وقف از جمله بحث‌های تبادل نظر در جلسه کارگروه استان بود و در آینده نیز برنامه‌های برای توسعه و هدفمندی مقوله ترویج فرهنگ وقف نیز در دستور کار این کار گروه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار