راه‌اندازی ۱۰۰۰ پنل خورشیدی در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه‌اندازی هزار پنل خورشیدی ویژه مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های جدید این نهاد در توانمندی اقتصادی و معیشتی مددجویان گفت: در این راستا طرح ایجاد هزار طرح پنل خورشیدی برای مددجویان این استان به‌ زودی اجرا می‌شود.

الهی راد اشتغال روستاییان را یک ضرورت دانست و با اشاره به اجرای نیروگاه برق خورشیدی ویژه مددجویان افزود: یکی از ظرفیت‌های بالای استان خراسان شمالی بهره‌مندی بالا از انرژی خورشیدی است.

او عنوان کرد: کمیته امداد از چند سال گذشته طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با مقیاس کوچک را برای اشتغال خانواده‌های مددجوی تحت حمایت خود آغاز کرده است.

الهی راد ظرفیت هرکدام از نیروگاه‌های خورشیدی را ۵ کیلووات دانست و گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی باهدف ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار خانوار انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می‌شود افزود: اعتبارات موردنیاز از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال کم‌بهره از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی به متقاضیان این طرح پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.