معرفی سایت آرمستان جدید کرمان

شهردار کرمان گفت:سایت آرامستان جدید تا یک ماه آینده معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان بر لزوم اجرای هر چه سریعتر طرح ممیزی اموات تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل این طرح، جستجوی اموات به صورت مشخص و به سهولت انجام می‌شود.

او افزود: چندین سایت که از لحاظ موقعیت در وضعیت مناسبی قرار دارند، پیشنهاد شده است که با مشخص شدن قطعی سایت جدید تا یک ماه آینده، عملیات اجرایی آن از سال آینده شروع می‌شود.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه اجرای طرح ممیزی اموات و مشخص شدن سایت جدید برای دفن اموات فوریت داشته و در اولویت قرار دارد، در ادامه با اشاره به سخت و حساس بودن کار همکاران شاغل در سازمان آرامستان‌ها تصریح کرد: باید به گونه‌ای زحمات آن‌ها جبران شود چرا که نه تنها در زندگی شغلی بلکه در زندگی اجتماعی خود در جامعه دغدغه‌های زیادی دارند.

عالم زاده همچنین با اشاره به علاقه وافر مردم کشور به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرداری به زودی امکانی را در فضای مجازی فراهم می‌کند تا مردم از سرتاسر کشور بتوانند از راه دور این شهید والا مقام را زیارت کنند.

علی عسکری مدیرعامل مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان با اشاره به اینکه این سازمان طی سال‌های گذشته به نام سازمان بهشت زهرا شناخته شده و به صورت سنتی اداره می‌شده است، تصریح کرد: در مدیریت جدید سازمان، برای تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی کرده و طرح‌های در دستور کار داریم که یکی از این موارد نرم افزار جامع مدیریت آرامستان است.

او همچنین اجرای طرح ممیزی اموات دفن شده در آرامستان مسجد صاحب الزمان را از دیگر طرح‌های در دستور کار ذکر کرد و افزود: در طرح ممیزی مختصات جغرافیایی محل دفن اموات در قالب اپلیکیشن ارائه وجستجوی اموات به سهولت انجام می‌شود که در این اپلیکیشن زیارت مجازی وصیت نامه و دلنوشته‌های شهدا نیز قابل رویت است.

عسکری از جمله اقدامات انجام شده دیگر این سازمان از نصب چندین برج نورپردازی در آرامستان خبر داد و تصریح کرد: در زمینه بهسازی و زیباسازی آرامستان فعلی اقدامات دیگری از جمله نصب مبلمان شهری، جدول گذاری، انجام رنگ آمیزی غسالخانه باغ رضوان و بهسازی فضای سبز را در دستور کار داریم که تعدادی از این اقدامات انجام شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان با اشاره به مشکل کمبود فضا برای دفن اموات گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ نفر فوت شدند که نشان می‌دهد ما در طول سال به سه هزار قبر نیاز داریم.

او تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مجموعه پردیسان قائم باید هر چه زودتر مکان دیگری برای دفن اموات مشخص شود.

مدیرعامل مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان همچنین با اشاره به وجود متبرک سردار در محل گلزار شهدا تصریح کرد: بهسازی و زیبا سازی محیط گلزار تنها کار شهرداری نیست و مستلزم همکاری سایر ارگان‌های دیگر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار