سنجش بیش از ۲ هزار نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان بیش از ۲ هزار نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل مورد سنجش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل امروز در بازدید از مراکز عرضه سوخت مایع در شهرستان نیر گفت: در راستای اجرای وظایف قانونی سازمان استاندارد در خصوص آزمون ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع و به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان، در ۹ ماهه امسال، تعداد دو هزار و ۶۱۷ نازل عرضه سوخت مایع بنزین و گازوئیل در استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و آزمون قرار گرفت.

او افزود: بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها طبق برنامه هر سه ماه یک بار و با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد بازرسی و سنجش قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: کارشناسان این اداره کل، بازرسان شرکت‌های تأیید صلاحیت شده همکار و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان به صورت دوره‌ای در بازرسی از جایگاه‌های توزیع سوخت مایع با انجام آزمون‌های فنی صحت عملکرد هر نازل سوخت را بررسی و در نهایت با نصب برچسب انجام آزمون دوره‌ای بر روی آن دستگاه صحت عملکرد نازل را تأیید می‌کنند.

علایی افزود: در این بازرسی‌ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره‌ای که قابل مشاهده برای تمام استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی نازل نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از شهروندان خواست در جایگاه‌های سوخت قبل از سوخت گیری حتماً به برچسب صحت عملکرد نصب شده روی نازل توجه داشته و سپس اقدام به سوخت گیری کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.