بسته اخبار حوادث امروز ۵ بهمن ماه ۹۸؛

تصادف دو خودرو سواری بر اثر بارش برف و لغزندگی جاده / سقوط بهمن در گردنه های مهاباد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۵ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۵ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف خودرو ایسوز با پراید ۴ مصدوم بر جای گذاشت

پهلوانی معاون جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: عصر دیروز با تماس از سوی شهروندان مبنی بر تصادف خودروی ایسوز و با پراید در محور مهاباد – سردشت، ۲۰ کیلومتری پایگاه کله کاوی به طرف مهاباد چهار نفر مصدوم شدند.

او با بیان اینکه نجاتگران پایگاه کله کاوی بلافاصله به محل رخداد اعزام شدند، افزود: اقدامات رهاسازی و انتقال مصدومان به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد حدود ۵ ساعت طول کشید.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد تصریح کرد: ارزیابی صحنه و مصدومان، چک کردن علایم حیاتی و بستن کلار گردنی به منظور پیشگیری از ناحیه سر و گردن از اقدامات انجام شده نجاتگران این پایگاه بوده است.

او از شهروندان خواست با توجه به برودت هوا و بارش برف و کولاک شدید در محور سردشت شهروندان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت سانحه تصادف با پایگاه ۱۱۲ تماس بگیرند.

بارش برف و لغزندگی جاده حادثه آفرید

پهلوانی معاون جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: دیروز به علت بارش برف، مه گرفتگی و لغزندگی جاده تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری پژو و پراید در نزدیکی روستای خورنج شهرستان مهاباد رخداد.

او افزود: در این حادثه یک نفر مصدوم و با همکاری نیروی اورژانس جاده‌ای به بیمارستان منتقل شد.

خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد هم در خصوص بارش برف، یخبندان و لغزنده بودن جاده‌های مواصلاتی این شهرستان هشدار داد و افزود: رانندگان به هشدار علایم راهنمایی و رانندگی توجه و سرعت و فاصله طولی خود را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از محور‌های فرعی، دو طرفه کم عرض هستند رانندگان با احتیاط و هوشیاری کامل رانندگی کنند تا ضامن سلامت خود و دیگران باشند.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر با تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

مسدود شدن گردنه زمزیران مهاباد بر اثر سقوط بهمن

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بامداد امروز در ۲ نقطه گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت سقوط بهمن باعث انسداد مسیر شد که با تلاش عوامل راهداری «کله‌گاوی» این مسیر بازگشایی شد.

او با بیان اینکه خوشبختانه سقوط بهمن در این محور هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است، اضافه کرد: علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

خادمی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد، ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.