محدودیت ترافیکی گردنه ژالانه در سروآباد برداشته شد

فرمانده پلیس راه کردستان گفت: محدودیت ترافیکی که از عصر جمعه به علت کولاک شدید و احتمال ریزش بهمن در گردنه ژالانه سروآباد اعمال شده بود، صبح شنبه با تلاش راهداران و بازگشایی مسیر برداشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه با تایید باز شدن مسیر ارتباطی سروآباد به منطقه اورامان و کامیاران گفت: ممنوعیت تردد در محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب بدلیل شرایط نامساعد جوی همچنان پابرجا است.

او با بیان اینکه تردد در راه‌های اصلی استان کردستان برقرار است و مشکل خاصی هم در این ارتباط وجود ندارد، افزود: با وجود شرایط آب و هوایی نامساعد موجود، هفته گذشته تصادف منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان نداشتیم.

محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب از چهارشنبه شب به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده و ممنوعیت تردد در گردنه ژالانه سروآباد - اورامان نیز از ساعت ۱۹ روز جمعه اعمال شده بود که امروز صبح با بازگشایی مسیر این ممنوعیت به پایان رسید.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.