هشدار هواشناسی در پی یخبندان شدید

کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: فردا شاهد یخبندان شدید در همه مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مازیار غلامی، کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، فردا شاهد یخبندان شدید درهمه مناطق جلگه‌ای و کوهستانی هستیم، بنابراین بر رعایت هرچه بیشتر تردد مردم و رانندگان برای جلوگیری از هرگونه خطر توصیه می‌شود.

او، با اشاره به اینکه پدیده یخبندان شدید تا اواسط هفته برای مناطق کوهستانی استان پیش بینی شده است، افزود: وزش باد سرد و مه آلودگی هوا از دیگر پدیده‌های جوی استان در این مدت است.

کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از نقاط جلگه‌ای شاهد بارش پراکنده باران هستیم افزود: در کوهستان‌های استان نیز برف به صورت خفیف می‌بارد.

مازیار غلامی با اشاره به اینکه بارش برف که از ۲ روز گذشته در کوهستان‌های گیلان آغاز شد به طور پراکنده ادامه دارد، افزود: ارتفاع برف در برخی مناطق به ۷۰ سانتی متر رسیده است.

او گفت: در مناطق ماسوله، دهرا، شاه معلم، خلیل دشت و کهنه ماسوله فومن ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر - اشکورات، خریدول، درگاه، لشکان، کشایه، اره چاک، ولنی، گیری و چاکل رودسر ۵ تا ۵۰ سانتی متر - اولسبلنگاه و نم نمه پشت ماسال ۴۰ سانتی متر - کرمون، الماس، ناو، ریک، شاه رسول، شکردشت، سوباتان تالش ۴۰ سانتی متر - زندانه، سنگده، رینه، پارگام و ارده رضوانشهر ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر - سرتربت، تماجان، هلوچالک، شهر سمام، باباجان دره، خصیل دشت، سیاه کوه، رودبارسرا، گرمابسرا، شوئیلک، ملکوت و شلیشه املش ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر - اسپیلی و لاریخانی سیاهکل ۵ تا ۱۵ سانتی متر - پشتکلاء، شاه شهیدان، کلیشم، و داماش رودبار ۱۵ سانتی متر - ونه بین و حیران آستارا و هلودشت و تیکسر و بلوردکان لنگرود ۵ سانتی متر برف باریده است.

کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان افزود: بارش برف در مناطق کوهستانی آستارا، رودبار و سیاهکل قطع شده است.

او، با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی به تدریج از فردا از استان خارج می‌شود، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه سرد و از روز چهارشنبه هفته کنونی هوای استان پایدار می‌شود و دما هوا افزایش نسبی خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از ۲ روز گذشته تا کنون گفت: آسمان گیلان دوباره از پنجشنبه بارانی می‌شود.

غلامی گفت: امروز ارتفاع موج دریای خزر ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب خواهد بود، اما از فردا دریا برای صیادی مناسب است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۸ درجه زیر صفر سردترین و کیاشهر با ۸ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق گیلان بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان، با بیان اینکه دمای فعلی رشت مرکز گیلان ۵ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است، تصریح کرد: دمای هوای رشت برای صبح فردا زیر صفر پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.