پنج مرکز آموزش استثنایی در کردستان احداث می‌شود

رییس آموزش و پرورش استنثایی کردستان گفت:درراستای جبران کمبود و فرسودگی فضا‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه پنج پروژه در سطح استان در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر گفت: یکی از این پروژه‌ها، مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مریوان است که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد درحال اجراست وبرای سال تحصیلی آینده آماده بهره برداری می‌شود.

او با بیان اینکه در مدارس با نیاز‌های ویژه هریک از دانش آموزان چهار برابر دانش آموزان مدارس عادی به نیرو، فضا و امکانات نیاز دارند، افزود: با بهره‌برداری از این مرکز حدود ۲۳۰ دانش آموز در دوره پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم حرفه‌ای در آن مشغول به تحصیل خواهند شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: این مرکز دارای ۱۲ کلاس بوده که با قابلیت‌های استاندارد و مناسب با وضعیت جسمی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و در مساحتی حدود چهار هزار متر مربع که ۸۰۰ متر آن به زیربنای آموزشی اختصاص یافته برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، بینایی و چندمعلولیتی احداث می‌شود.

او یادآور شد: همچنین در راستای جبران کمبود فضا‌های آموزشی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ۱۲ کلاسه خیرساز دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سقز در حال احداث است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

رنجبر با بیان اینکه در شهرستان سنندج نیز پروژه مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ۱۰ کلاسه نوآوران با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است، افزود: علاوه بر این پروژه، سالن ورزشی فرهنگی ویژه معلولان و پروژه مرکز ویژه دانش آموزان اتیسم از دیگر پروژه‌های سنندج است که در مرحله شروع و انعقاد قرارداد هستند.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.