ایجاد دهکده لجسیک فرصتی برای بکارگیری ظرفیت‌های قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک فرصت‌های بسیاری را برای توسعه استان فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در سند آمایش لجستیکی کشور، استان قزوین با قرار گرفتن در کریدور‌های شمال به جنوب و غرب به شرق در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، برای ایجاد دهکده لجستیک انتخاب شده و همچنین به واسطه نزدیکی و ارتباط ریلی و زمینی با بندر انزلی به عنوان بندر خشک این شهر پیش بینی شده است.

مبارک مقدم افزود: در همین زمینه و برای ایجاد بندر خشک در استان، در ۲۶ آذر ماه مصادف با روز حمل و نقل، تفاهم نامه‌ای میان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار قزوین و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان به دبیری اداره کل راه و شهرسازی منعقد شد که در واقع طی این تفاهم نامه تقسیم کار و تعهدات طرفین تعریف شد.

او اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای مکان یابی و مطالعات ایجاد دهکده لجستیک توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین خواهد شد که در نیمه اول سال آینده این موارد به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه بسیار در بخش‌های کشاورری و صنعتی در استان گفت: بهره گیری و ایجاد رونق کامل در این حوزه‌ها و در زنجیره و چرخه تولید و جابجایی وابسته به فرآیند حوزه لجستیک و سیستم‌های درونی آن است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.