سهم ۱۷ درصدی وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در دی ماه امسال بیش از ۱۷ درصد از تردد‌ها در جاده‌های استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: دی ماه امسال بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲ هزار تردد در جاده‌های استان قزوین ثبت شد که بیش از ۱۷ درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

حق لطفی افزود: در این بین، محور بویین زهراء _ ساوه و برعکس با ۶۳.۵ درصد، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داد.
او با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تردد در محور‌های مواصلاتی استان از طریق ۶۱ سامانه تردد شمار برخط به دست می‌آید اضافه کرد: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری را در جاده‌های استان ثبت می‌کنند.

حق لطفی، متوسط نرخ جریان ترافیک یعنی تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند را ۳۸۹ وسیله نقلیه در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین نرخ جریان ترافیک در ماه گذشته با ۲ هزار و ۲۸ وسیله نقلیه در ساعت مربوط به آزادراه قزوین _کرج بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در دی ماه امسال ۱۷ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند افزود: طی این مدت بیشترین تخلف در این زمینه با سهم ۳۸ درصدی مربوط به آزادراه قزوین _ کرج بوده است.

حق لطفی افزود:در این مدت همچنین متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها ۸۵ و در سایر محور‌های استان قزوین ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده که بیشترین آن در ماه گذشته با ۱۰۲ کیلومتر در آزادراه زنجان_قزوین بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار