صادرات بیش از ۳۱۷ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه

در ده ماه نخست امسال بیش از ۳۱۷ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه کالا صادر شد..

امیدی مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در ده ماه نخست امسال توسط ۲۲۹ فعال صادراتی بیش از ۱۸۰ نوع کالای صادراتی به مقدار ۷۴۳ هزارتن به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار به ۵۹ کشور دنیا کالا صادر کردیم.

امیدی بیشترین کالا‌های صادر شده را شیشه، کاغذ، کاشی و سرامیک، سیمان، هیدرو کربن، تینر فوری و آبمیوه عنوان کرد و افزود: عراق، افغانستان، پاکستان، قطر و بلژیک عمده کشور‌هایی هدف صادراتی بوده اند.

او اضافه کرد: در همین مدت ۱۲۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۰۳ میلیون دلار وراد کردیم که از نظر وزنی ۴۱ درصد که از سوی ۱۰۵ فعال تجاری از ۴۴ کشور دنیا وارد شده و از نظر ارزشی ۲۰ درصد رشد دارد.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه بیان کرد: در ده ماه نخست امسال همچنین ۱۶۰ هزار تن کالای ترانزیتی به ارزش ۶۲۰ میلیون دلار داشتیم که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سا لگذشته رشد داشتیم.

او قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شرق و غرب، جنوب و شمال، نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و پایتخت و وجود راه اهن سراسری کشور را از ویژگی‌های گمرک ساوه عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.