سیستم روشنایی در مناطق مه‌گیر و حادثه‌ساز اردبیل اجرا می‌شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح‌های ایجاد سامانه روشنایی در مناطق مه‌گیر و حادثه‌ساز جاده‌های استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی صبحی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اجرای طرح‌های ایجاد سامانه روشنایی در مناطق مه‌گیر و حادثه‌ساز جاده‌های استان اردبیل جز برنامه‌های اولویت‌دار معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ کیلومتر سامانه روشنایی در جاده اردبیل - پلیس راه خلخال که جزو نقاط مه‌گیر استان می‌باشد در حال اجرا بوده و سه کیلومتر آن تا دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه ایجاد سامانه روشنایی در ۱۳ کیلومتر از گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم از سال‌ها پیش اجرا، ولی بدلیل عدم انجام تعهدات لازم از سوی پیمانکار مجری طرح چراغ‌های نصب شده در این مسیر روشن نیست، گفت: با خلع ید پیمانکار قبلی و بکارگیری پیمانکار جدید این پروژه را در سال آتی تکمیل می‌کنیم.

صبحی بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های بهسازی، حذف نقاط حادثه‌خیز و اجرای سامانه روشنایی تقاطع‌ها در راه‌های جنوب استان اردبیل در سال‌جاری بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده خلخال - کوثر بهسازی و تامین روشنایی شده و در آینده نیز این طرح ادامه خواهد داشت.

او همچنین گفت: هر سال عملیات اجرایی پروژه‌های خط‌کشی، ایمن‌سازی، نگهداری، لکه‌گیری و روکش آسفالت تمام زمینه جاده‌های استان بر اساس وظیفه سازمانی محوله به این معاونت انجام می‌شود و امسال نیز اعتبارات مناسبی برای اجرای کار‌های یاد شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هزینه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل در سال‌جاری اقدام به لکه‌گیری و تجدید خط‌کشی ۳۰ کیلومتر از جاده قدیم خلخال ـ گیوی کرده و هم‌چنین در طول مسیر و در ۶ تقاطع روشنایی اجرا کرده است.

صبحی با بیان اینکه ایجاد امکانات روشنایی در تقاطع فیروزآباد- خلخال در محل اتصال این راه به راه اردبیل - سرچم از خواسته‌های مردم منطقه جنوب استان است، از عملیاتی شدن این خواسته در اواخر پاییز امسال خبر داد و افزود: روشنایی این تقاطع با نصب چهار دستگاه تامین شده و جای نگرانی برای مسافران وجود ندارد.

او گفت: ساخت، توسعه و تعریض جاده‌ها خارج از وظایف سازمانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بوده و متولی اجرای این مهم شرکت ساخت زیربنا‌های حمل ونقل و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.