وزیر امور اقصادی و دارایی؛

اردیبهشت صدور مجوز در تهران۳ روزه می شود

دژپسند گفت: در اردیبهشت سال آینده اعطای مجوز شرکت ها در تهران با مدیریت محدود به ۳ روز می رسد.

اقتصادبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست صمیمانه با کارآفرینان برتر کشور در وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: این که تنها به در یک تصمیم شبانه بگوییم اعطای مجوز یک روزه می شود، شدنی نیست و این امر نیازمند برنامه ریزی هاست.

او افزود: برای صدور مجوزهای محیط زیستی، املاک، دفتر وکالت و اسناد رسمی و داروخانه ها تغییرات چشمگیری انجام شده است.

این عضو کابینه دوازدهم تاکید کرد: وزارت اقتصاد با تمام قوا به سمت تسهیل ارائه مجوز است در حالی که برای کاهش دوران صدور مجوزها با مشکلات و مقاومت های بسیار زیادی رو به رو شده ایم.

دژپسند گفت: هفته های گذشته اتفاقات تلخی از جمله سقوط هواپیما، جان باختن دوستداران سردار دلها در مراسم تشییع پیکر این بزرگوار و شهادت سردار سلیمانی ما را اندوهگین کرد. سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه سبک مدیریتی بود. زندگی وی در دوره جوانی ویژگی های بسیار خاصی داشت.

او افزود: کارافرینان بدنه اقتصاد کشور هستند که باید همواره مطالبه گر باشند. در اردیبهشت سال آینده اعطای مجوز شرکت ها با مدیریت محدود به ۳ روز می رسد.

این مقام مسئول از لایحه کسب و کارهای خرد به مجلس خبر داد و گفت: تصویب این لایحه منجر به بهبود ۲۰ پله ای فضای کسب و کار خواهد شد.

دژپسند گفت: ایجاد مجتمع های قضایی و دعاوی خاص اقتصادی برای فعالان اقتصادی از جمله مواردی است که پیگیر آن هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع مالیات در فرایند کارافرینان گفت: مالیات نقل و انتقال در دفاتر رسمی انجام و مانع استفاده از کاغذ می شود.

او با اشاره به بازگشت طرح مالیات بر ارزش افزوده به علت حساسیت بالا به دولت، اظهار کرد: بجد دنبال اصلاح ریز به ریز این طرح هستیم.

خوشبختانه پیش نویس لایحه مالیات های مستقیم در اول بهمن به دولت ارسال شد.

وی گفت:  در بحث مالیات در عین حال تاکید بر حمایت از مودیان خوش حساب را داشته ولی به حساب فرار مالیاتی نیز خواهیم رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در این شرایط که تمام هم و غم دشمن برای مسدود کردن مجاری ورودی کشور است، توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی امری اجتناب ناپذیر است. البته این مساله به معنای فشار به مودیان خوش حساب نیست بلکه از طریق تعریف پایه‌های جدید، ساماندهی معافیت‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی اجرا می‌شود.

دژپسند همچنین اظهار داشت: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ تنها ۵۷ جلسه در کمیسیون تخصصی سهولت کسب و کار برای ساماندهی مجوزها برگزار شد در حالی که طی یک سال اخیر ۴۴ جلسه برگزار شده است. همچنین هیأت مقررات زدایی زدا سال ۹۴ تا ۹۷ تنها ۲۲ جلسه برگزار کرد در حالی که در عرض یک سال اخیر ۱۰ جلسه برگزار شده است. ‌

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار