آشنایی قصه گویان روشندل با تکنیک‌های قصه‌گویی

مسئول کتابخانه عمومی امام علی یزد گفت: ۱۵ نفر از اعضای کم‌بینا و نابینابا به صورت عملی تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های ارتباط با دیگران از طریق قصه و داستان آشنا شدند.

غلامرضا ابراهیمی، مسئول کتابخانه عمومی امام علی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: نخستین دوره آموزشی قصه‌گویی ویژه اعضای کم‌بینا و نابینای استعدادیابی و آموزش مهارت‌های ارتباطی از طریق قصه‌گویی، با مشارکت انجمن تخصصی قصه‌گویان سروش در کتابخانه امام علی (ع) یزد برگزار شد.

او افزود: در این دوره ۱۵ نفر از اعضای کم‌بینا و نابینای کتابخانه حضور داشتند و با تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های ارتباط با دیگران از طریق قصه و داستان، آشنا شدند.

او مباحث تخصصی در خصوص زبان بدن در قصه‌گویی و شناخت متن خوب و جذاب را به عنوان دو عنصر اصلی و لازم در قصه‌گویی دانست.

مسئول کتابخانه عمومی امام علی یزد ادامه داد: در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، چند تن از نابینایان به اجرای قصه‌های منتخب خود پرداختند و به صورت عملی با تکنیک‌های قصه‌گویی و چگونگی ارتباط با مخاطب در حین بیان قصه آشنا شدند.

مهدی آرایی، مدرس دوره و داور جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این دوره آموزشی به تعریف قصه و قصه‌گویی و بیان اهداف قصه‌گویی پرداخت و بیان و لحن را یکی از ابزار‌های مهم در ارائه داستان و جذب مخاطب دانست.

در پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر و از مدرس دوره نیز با اهدای لوح سپاس و هدایای فرهنگی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.