رونق سرمایه گذاری گردشگری در اصفهان/ افتتاح بیش از ۶۰ طرح گردشگری در دهه فجر

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: امسال حجم سرمایه گذاری طرح‌های حوزه گردشگری استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

فریدون الهیاری، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: امسال فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رونق چشمگیری داشته و حجم سرمایه گذاری در این حوزه بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

او ادامه داد: بخش اعظم زیرساخت‌ها و نگاه طرح‌های در دست اجرا به افزایش اقامتگاه‌ها و تلاش برای ایجاد تنوع برای گردشگران و اقامت طولانی‌تر انان دراستان اصفهان است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان افزود: استان اصفهان با توجه به تنوع ظرفیت تاریخی و اقلیمی می‌تواند به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان تبدیل شود.

الهیاری بیان کرد: شرق و شمال اصفهان طبیعت کویری دارد که افزایش گردشگری می‌تواند محور توسعه اقتصاد این مناطق شود، برای مثال در خور و بیابانک در شرق اصفهان در حوزه توسعه زیرساخت‌های کویر گردی گام‌های مهمی برداشته شده است.
او گفت: در جنوب و غرب اصفهان هم به دلیل طبیعت زیبا و مناطق ییلاقی دامنه‌های زاگرس بیشتر حجم سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری زمستانی، ایجاد پیست ورزشی و اقامت گاه‌های سنتی اختصاص یافته است.



افتتاح بیش از ۲۰ اقامتگاه و هتل سنتی در اصفهان و کاشان در دهه فجر

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۶۰ طرح در استان اصفهان افتتاح می‌شود که نقطه قوت این طرح‌ها تمرکز بر اقامتگاه‌های بومگردی و بوتیک هتل‌ها و احیا و مرمت ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی استان می‌باشد.

الهیاری ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و در دهه فجر امسال بیش از ۲۰ اقامتگاه و هتل سنتی در اصفهان و کاشان افتتاح می‌شود.

او در پایان گفت: با تمام محدودیت‌های ایجاد شده ما تمام تلاشمان را برای جذب بیشتر گردشگر انجام می‌دهیم و با توجه به استقبال گسترده گردشگران شرق آسیا از استان اصفهان امیدواریم با تدابیر لازم بتوانیم شاهد گسترش حضور گردشگران باشیم

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.