شهردار منطقه ۱ تهران مطرح کرد؛

گسترش روز به روز حریم شهر تهران

موسوی گفت: حریم شهر تهران متأسفانه برخلاف قوانین موجود روز به روز گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید موسوی شهردار منطقه ۱ تهران در رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران که با حضور مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه تعارض قوانین موجب شد که کار حفظ حریم مشکل باشد، گفت: بر اساس قوانین موجود حریم نقاط پیرامون شهر تهران است که مدیریت آن بر عهده شهرداری تهران است.

شهردار منطقه ۱ تهران با اشاره به وضعیت قیام شهر، گفت: به عنوان مثال قیام شهر منطقه‌ای بود که نباید شهر می‌شد، اما به واسطه وجود دو قانون متعارض یکدیگر این شهر بعد از افزایش جمعیت به شهر تبدیل شد.

موسوی با تأکید بر اینکه امروز منتظر این هستیم تا طرح ساختار حریم تهران به تصویب برسد، گفت: دلیل امر این است که ما برای حفظ مدیریت حریم نیازمند همکاری تمام مسئولان این عرصه هستیم و اگر حریم موجود که به عنوان یک تهدید به آن نگاه می‌شود، به درستی مدیریت شود، می‌تواند به یک فرصت بدل شود.

او تصریح کرد: تا زمانی که قوانین یکپارچه نشوند، نمی‌توان مدیریتی یکپارچه داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱ تهران با اشاره به نگاه بخشی نگری در حوزه حریم، گفت: باید از نگاه جزیره‌ای پرهیز کرد، زیرا تهران یک پایتخت است و منطقی نیست که با آن برخورد‌های چندگانه صورت گیرد.

موسوی ادامه داد: سرعت بخشیدن به تصویب و ابلاغ طرح جامع و پهنه بندی حریم از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید فراموش کرد که تقویت اقتدار مدیران حریم یک موضوع لازم و حیاتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار