افشای اسناد رسوایی امارات در فریب سودانی‌ها

یک خانواده سودانی اسناد فریب و سوء استفاده شرکت‌های امنیتی اماراتی از ده‌ها سودانی و اعزام آن‌ها به میادین جنگ در یمن و لیبی را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین» یک خانواده سودانی از فریب و سوء استفاده از سوی شرکت‌های امنیتی امارات خبر داد؛ این شرکت‌های اماراتی، به بهانه استخدام، جوانان سودانی را جذب کرده، سپس برای استفاده از سلاح سنگین و فرستادنشان به لیبی و یمن آموزش می‌دادند.

در ویدئویی که به تارگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عبدالله طیب، یکی از این جوانان سودانی داستان مخفی شدن برادرش را از سه ماه پیش و پس از سفر کاری اش به امارات تعریف می‌کند.

افشای اسناد رسوایی امارات در فریب سودانی‌ها

عبدالله طیب در این ویدئو اعلام می‌کند که برادرش و گروهی که با وی بوده اند، پس از رسیدن به فرودگاه شگفت زده شدند؛ چرا که از آن‌ها خواسته شده بود که وارد اردوگاهی شوند. همچنین به آن‌ها آموزش استفاده از سلاح‌های سنگینی مانند «دوشکا» و «آر پی جی» داده شد.

وی همچنین می‌گوید: برادرم تنها با پیام رسان واتساپ پس از سفرش با من در ارتباط بود و به من گفت که در امارات برای استفاده از سلاح‌های سنگین به او آموزش داده شده و پس از دادن پول‌های فراوان به او، مخیر شده که به یکی از کشور‌های لیبی یا یمن سفر کند.

این جوان سودانی در ادامه این ویدئو اعلام کرد گروهی از جوانان سودانی که شمارشان به ۱۵۰ نفر می‌رسید، از جمله برادر وی، این پیشنهاد را نپذیرفتند. او همچنین در خصوص سرنوشت گروهی که پیشنهاد امارات را نپذیرفتند گفت: آن‌ها در اردوگاهی جدا قرار داده شدند و مسئولان به آن‌ها گفتند که باید لباس نیرو‌های پشتیبانی سریع را بپوشند تا به مکانی دیگر منتقل شوند؛ اما مکانی که باید بروند را مشخص نکردند. آن‌ها همچنین گفتند این کار به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد.

اظهارات این جوان سودانی در خصوص برادرش در حالی بیان می‌شود که پایگاه سودانی «واکیپ» فاش کرد شرکت «بلک شیلد» امارات قرارداد‌های کاری را با سودانی‌ها برای کار نگهبانی به امضا رسانده، اما پس از ورود آن‌ها به این کشور، آن‌ها را به اردوگاه «الغیاثی» منتقل کرده و تلفن‌های آن‌ها را گرفته و گفته باید به تأمین ایمنی تأسیسات‌های لیبی و یا یمن اقدام کنند.

طبق گزارش‌های سازمان ملل و روزنامه‌های غربی، امارات در کنار مصر، از نیرو‌های سرلشکر بازنشسته، خلیفه حفتر، در لیبی حمایت نظامی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار