تمام ظرفیت‌های شیلات کشور در انحصار خوزستان/یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی اختصاص یافت

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه خوزستان از تمامی ظرفیت‌های شیلات کشور برخوردار است، گفت: همچنین رتبه یک کشور در تولید ماهیان گرم آبی را دارد.

نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره شیلات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به شرایط ویژه استان، تمامی ظرفیت‌های شیلات و آبزی پروری کشور از جمله؛ ظرفیت های پیش از تولید، تولید با تمرکز در آبزی پروری، فعالیت های صیادی که از دیرباز ریشه در فرهنگ مردم دارد، فرآوری، صادرات، توسعه بازار و...در خوزستان وجود دارد.

برخورداری خوزستان از تمام ظرفیت‌های شیلات/اختصاص یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی

او ظرفیت تولید و پرورش ماهیان زینتی، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش میگو، پرورش ماهیان آب شور، آب شیرین، گرم آبی، سردآبی و... از دیگر امتیاز‌های استان خوزستان در مقایسه با کشور عنوان کرد.

خون میرزایی اظهار داشت: افزایش تولید با تلاش و همکاری جمعی و مبتنی بر دانش روز دنیا محقق خواهد شد و از این راه می‌توان تولید، اشتغالزایی، صادرات و ارزآوری را نیز افزایش داد و به رونق تولید در کشور کمک کرد.

رتبه یک تولید ماهیان گرم آبی کشور در انحصار خوزستان

این مقام مسئول بیان کرد: فعالیت‌های شیلات در سالیان گذشته مبتنی بر فعالیت‌های صیادی بود، اما در دنیا و ایران رویکرد از صید به سمت آبزی پروری تغییر جهت داده است.

رئیس سازمان شیلات کشور کاهش فشار بر منابع آبی و آبزیان و صیانت از آن‌ها را الزامی دانست و ادامه داد: پس از اینکه توسعه آبزی پروری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی، شرکت سهامی شیلات و سازمان شیلات قرار گرفت، شاهد روند خودشکوفایی، نوآوری و تولید در این زمینه هستیم و هم اکنون صنعت آبزی پروری با یک شیب مناسب و بیش از میانگین جهانی درحال افزایش است.

برخورداری خوزستان از تمام ظرفیت‌های شیلات/اختصاص یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی

او با بیان اینکه خوزستان سهم برجسته‌ای در توسعه آبزی پروری دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه خشکسالی‌های اخیر و نظایر آن، این استان به واسطه بارندگی‌های بسیار خوب انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸، در حوزه تولید و پرورش ماهیان گرم آبی رتبه اول کشوری را دارا است.

اختصاص یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی

نبی الله خون میرزایی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات با دستگاه‌های زیربط از جمله؛ وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور، سهمیه بنزین قایق‌های صیادی مصوب شد و مقرر گردید براساس فرمول فائو، ماهانه یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین یارانه‌ای به نرخ ۱۵ هزار ریال برای فعالیت‌های صیادی اختصاص یابد.

برخورداری خوزستان از تمام ظرفیت‌های شیلات/اختصاص یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی

او در پایان گفت: صیادان می‌توانند با ثبت نام در سامانه مربوطه، سهمیه سوخت را مطابق با گزارشی که از سوی شیلات منتشر می‌شود، دریافت نمایند.

امروز شنبه ۵ بهمن ماه، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل شیلات استان خوزستان، از زحمات افتخارنسب سرپرست پیشین این اداره کل تقدیر و فتح الله ابوعلی بعنوان سرپرست جدید شیلات خوزستان معرفی شد.

تمام ظرفیت‌های شیلات کشور در انحصار خوزستان/یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی اختصاص یافتتمام ظرفیت‌های شیلات کشور در انحصار خوزستان/یکهزار و ۲۰۰ لیتر بنزین به قایق‌های صیادی اختصاص یافت

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.