به ۳۶۷ نفر از کودکان در مراکز اوتیسم استان اصفهان یارانه پرداخت می‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت:بهزیستی استان اصفهان به ۳۶۷ نفر از کودکان پذیرش شده در مراکز اوتیسم استان اصفهان یارانه پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در شهر اصفهان هستندگفت: بهزیستی استان اصفهان به ۳۶۷ نفر از کودکان پذیرش شده در مراکز اوتیسم استان، ماهانه ۵۵۵ هزار تومان یارانه به هر نفر پرداخت می‌کند و سهم مشارکت خانواده‌ها هم ۲۱۵ هزار تومان است.

او با بیان اینکه ۱۱ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلالات اوتیسم در استان اصفهان به افراد مبتلا به آن در محدوده سنی دو تا ۱۵ سال خدمات ارائه می‌کنند افزود: در حال حاضر ۹ مرکز در استان به عنوان پایگاه غربالگری اختلالات اوتیسم فعال هستند که شناسایی و مداخله زود هنگام از مهمترین مولفه‌های بازتوانی این کودکان است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه نشانه‌های این اختلال معمولاً از سال دوم زندگی (۱۴ تا ۲۴ ماهگی) تشخیص داده می‌شوند، گفت: در صورتی که تأخیر‌های رشد شدید باشند می‌توانند زودتر از ۱۲ ماهگی دیده شوند یا اگر نشانه‌ها ضعیف‌تر باشند دیرتر از ۲۴ ماهگی مورد توجه قرار می‌گیرند.

ناجی گفت: مشکل در برقراری در ارتباط و فقدان علاقه و توجه از ویژگی‌های مهم اوتیسم است که نوع آموزش کودکان اوتیسم آموزش انفرادی است و یک مربی با یک کودک کار می‌کند و چنین آموزش‌هایی نیازمند مدارس خاص کودکان اوتیسم است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود:این کودکان ارتباط چشمی برقرار نمی‌کنند و مهارت کلامی و غیرکلامی ضعیفی دارند که باید این نوع کودکان دچار اختلال اوتیسم در مدارس جداگانه‌ای آموزش ببینند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.