راه‌یابی ۱۴ اثر خراسان شمالی به مرحله نهایی جشنواره صنایع‌دستی فجر

آثار هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی در معرض دید داوران وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی عابدی معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۴ اثر از صنعت گران استان به چهارمین جشنواره صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر راه یافته است گفت: داوری و بررسی آثار دریافتی صنعتگران استان برای داوری مرحله نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

عابدی آثار رسیده را شامل دست بافته‌های داری، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی ترکمن، صنایع چوبی و چرم برشمرد و افزود: آثار برگزیده سیزدهم بهمن ماه به نمایش در می‌آید و برگزیدگان بیست و یکم بهمن معرفی می‌شوند.»

او اظهار کرد: هرسال بخشی ویژه به یکی از رشته‌های صنایع‌دستی به‌منظور نمایش ویژگی‌ها و قابلیت‌های هنری آن رشته اختصاص می‌یابد، به همین منظور در این دوره بخش ویژه به سفال در همکاری با انجمن هنرمندان سفالگر اختصاص داده شده است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: در مرحله اول تصاویر توسط هیئت انتخاب اولیه آثار بررسی‌شده و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب داوران، به نمایشگاه راه خواهد یافت.

عابدی گفت: پذیرفته شدن آثار در مرحله اول به معنای راه‌یابی به نمایشگاه نبوده و آثار نهایی در مرحله دوم توسط هیئت‌داوران انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.