توقف بارش باران و برف در تهران تا پایان هفته/کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در نوار شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی بابیان اینکه تا آخر هفته در تهران بارش باران یا برف نخواهیم داشت، گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور ۳ تا ۵ درجه در نوار شرقی کاهش دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

توقف بارش باران و برف در تهران تا پایان هفته/کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در نوار شرقی کشوربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است.

وی با بیان اینکه بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان بلوچستان رگبار باران گاهی همراه بارعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی دارند، افزود: در بخش‌هایی از فارس، کرمان، جنوب یزد نیز برف و باران پیش بینی می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه اواخر وقت امروز این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: با خروج سامانه بارشی ۳ تا ۵ درجه در نوار شرقی کاهش دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود، گفت: این شرایط باعث می‌شود در شهر‌های صنعتی و پرتردد افزایش آلاینده‌ها را داشته باشیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه چهارشنبه نیز موج ضعیفی از سمت شمال غرب و غرب از کشور عبور می‌کند و دامنه‌های زاگرس بارش باران را تجربه خواهند کرد، افزود: چهارشنبه روی سواحل جریانات جنوبی می‌شود و غرب سواحل و شمال غرب افزایش نسبی دما را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تهران تا آخر هفته بارش باران یا برفی نخواهد داشت، گفت: برای تهران آسمانی کمی ابری در برخی ساعات غبار محلی پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: ارومیه با دمای منفی ۱۲ درجه و بندرعباس با دمای ۲۱ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.