در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین؛

عضو پارلمان اروپا: ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بود

«خاوییر کووسو» (Javier COUSO) ترور سردار سلیمانی را جنایت جنگی آشکاری اعلام کرد که هدف آن پایان دادن به مقاومت در منطقه از سوی امپریالیسم بود.

عضو پارلمان اروپا: ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خاوییر کووسو» (Javier COUSO)، عضو پارلمان اروپا و نائب رئیس سابق کمیته روابط خارجی این پارلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران جنایت جنگی آشکار است و شهادت وی با هدف پایان دادن به محور مقاومت به صورت کلی در منطقه بود و نه فقط ضربه‌ به ایران.

وی افزود: هدف قرار دادن یک فرمانده نظامی به صورت علنی و بی پرده، تروری از روی کینه و نیرنگ است که در عراق رخ داد و به نظرم آمریکا سلاحی که بتواند جنگنده‌های ایرانی یا سوری را هدف قرار دهد در اختیار ندارد.

این عضو پارلمان اروپا گفت: آن‌ها کاملا می‌دانستند که می‌توانند این اقدام را در عراق اجرا کنند و بدین وسیله از خط قرمز عبور می‌کنند چرا که شخصی را ترور کردند که در پایان دادن به تروریسم به شکل گسترده‌ای مشارکت و فعالیت داشت.

وی سردار سلیمانی را فردی عزیز نزد مردمی دانست که از مصیبت‌های تروریسم رنج می‌بردند و وی اولین فردی بوده است که از سوریه از همان ساعات اولیه حمایت کرده است.

«خاوییر کووسو» در ادامه افزود: ما در آستانه جنگ بزرگی بودیم و باید در این باره به ایران تبریک بگوییم که توانست آن را مهار کند و همچنین صبر کند. ایران حمله‌ای انجام داد که میلیمتری اندازه گیری شده بود و به مثابه هشداری برای آمریکا بود. ایران با این اقدام به صورت عملی گفت که بر سیاستی بلند مدت برای اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از این بخش جهان تکیه دارد.

وی درباره تروریست خواندن حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله گروهی تروریستی نیست و خارج از مرز‌های کشورش یا خارج از چارچوب جنگ فعالیت نمی‌کند و بر اساس قانون بین‌المللی به عنوان گروه مقاومت قانونی فعالیت می‌کند. حزب‌الله بخشی قانونی و جزئی از دولت لبنان است.

آمریکا بامداد جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی تروریستی به فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد این اقدام تروریستی به دستور مستقیم او انجام شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خب حالا که خودشون اعتراف می کنن جنایت جنگی بوده این FATF و پالرمو کجا تشریف دارن ؟؟!!! مگه قرار نیست با چنین چیزهایی مبارزه کنند ؟؟!!
نه نیستن دیگه چون در اصل کار این سازمان ها کمک به تروریسم ها و استعمارگرانه ولی در پوست میش .
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مسئله این است که آمریکا نه تنها دشمن تروریسم نیست بلکه دولت آمریکا سرکردة تمام تروریست های فعلی جهان است و در ایجاد آنها نقش اصلی را دارد و از دشمنان تروریسم کینة عمیقی دارد نه از تروریست ها ، شهید حاج قاسم سلیمانی فقط به این خاطر با دستور ترامپ تروریست به شهادت رسید که در مقابل تروریست های وهابی مسلک مورد حمایت آمریکا ایستاده بود . و دنیا باید یک روزی به جنایات جنگی دولت آمریکا که فراوان است رسیدگی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
امریکا هرگز قابل اعتماد مردم ایران و جهان نیست
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۵:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
امریکا با این جنایت بزرگ ثابت کرد که هرگز قابل اعتماد نمی باشد و اعتبار اندکی که داشت بر باد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تروریست های ادمکش امریکایی جلاد های بدون مرزی هستندبه جان ملت ها درجهان افتاده اند جنایتکارانی هستند دستشان بخون میلیونها انسانهای بیگناه در سراسرجهان الوده است باید ملت های ازاده جهان متحد شوند تا این جورثومه فساد وادمکشان خونخوار نرونی را از زمین محو کنند
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۴:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
انتقام ما نابودی اسرائیل و امریکاست
آخرین اخبار