مرگ ۷۸ نفر در حوادث ناشی از حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۷۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار ۹ ماه امسال در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۷۸ نفر بر اثر حوادث کار در ۹ ماه امسال در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشت.
 
او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در ۹ ماهه امسال به ترتیب شهرستان ساری با ۱۳ مورد و آمل با ۱۱ و نور با ۹ مورد بیشترین و شهر‌های تنکابن، محمودآباد و بهشهر هر کدام با ۲ مورد کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
 
عباسی گفت: عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۲ نفرو پس از آن برق گرفتگی با ۱۷ و جسم سخت با ۱۵، سوختگی و سایر موارد هر کدام با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس تفکیک ماه مرداد با با ۱۳ مورد بیشترین و فروردین با ۴ کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

او گفت: سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۲ نفر بیشترین فوتی و کمتر از سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۶۳ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود: ۵ نفر از فوت شدگان حوادث کار در ۹ ماه امسال دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

عباسی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۷۱۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۶۷۷ نفر مرد و ما بقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار