خسارت خشکسالی به کشاورزی گلستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از خسارت به ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در پی کاهش بارش‌ها در آذر و دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: کاهش بارش‌ها در فصل پاییز و اوایل زمستان امسال خسارت‌های زیادی را به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

او با اشاره به کشت گندم در بیش از ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: عمده محصولاتی که دچار خسارت شدند شامل گندم و جو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اعلام کرد: محصول بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل کاهش بارش‌ها دچار خسارت شد.

به گفته او میزان خسارت این اراضی از سوی کارشناسان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد ارزیابی شده است.

عباسی از کشاورزان خواست نسبت به آبیاری محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا جلوی خسارت‌های بیشتر گرفته شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به مشکلات کمبود سوخت موتوردیزل‌ها برای راه‌اندازی چاه‌های آب در استان گفت: در دو هفته اخیر مشکل سهمیه سوخت کشاورزان در استان و تهران پیگیری شد و امیدواریم مشکلات نرم‌افزاری سامانه به زودی برطرف شود و کشاورزان بتوانند برای دریافت سوخت نام نویسی کنند.

او بیان داشت: تا زمانی که این مشکلات برطرف شود کشاورزان می‌توانند از سهمیه فعلی سوخت خود را برای راه‌اندازی موتور چاه‌های آب استفاده کنند. علاوه براین کشاورزانی که چاه‌های آب آن‌ها با موتوربرق کار می‌کند برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، هرچه زودتر ترانس‌های برق را نصب و راه‌اندازی کنند.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.