مدیر کل کمرگ استان یزد خبر داد؛

افزایش صد درصدی صادرات استان یزد در دهه ماه امسال

مدیر کل کمرگ استان یزد گفت: دو میلیون و پانصد و ده هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال در دهه ماهه امسال از گمرگ استان یزد به خارج از کشور صادر شده است.

افزایش صد درصدی صادرات استان در دهه ماه امسالمحمدحسین سلمانی مدیر کل کمرگ استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در دهه ماهه امسال، گفت: در این مدت دو میلیون و پانصد و ده هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال از گمرگ استان یزد به خارج از کشور صادر شده است.

سلمانی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۸ درصد و از نظر ارزش صد و ۱۰ درصد رسد داشته است.

مدیر کل گمرگ استان یزد با بیان اینکه: همچنان کاشی و سرامیک در رتبه اول صادرات قرار دارد، تصریح کرد: میلگرد، پروفیل، هیدروکربن، نایلون، نایلکس، ظروف شیشه ای، پسته و مغز پسته از جمله اقلام و کالا‌های صادراتی استان هستند.

سلمانی بیان کرد: هم چنین در این مدت ۸۷ هزار تن کالا به ارزش صد و ۷۶ میلیون و نهصد و ۶۶ هزار دلار از کمرگ به استان وارد شده است.

مدیر کل گمرک استان ادامه داد: میزان صادرات کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن صد و ۲ و از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده واردات به کمرگ استان مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات و خط تولید است که از کشور‌های ترکیه، چین، امارات، ایتالیا، آلمان و عراق وارد می‌شود.

مدیر کل گمرگ استان گفت: بیشترین صادرات استان از کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار