آقای ببر خاطره مامه تیام را دفن می‌کند!

ماشین گلزنی استقلال بی وقفه به کار ادامه می‌دهد. شیخ دیاباته با ۲ گلی که به الکویت زد، حالا به رکورد تیام حمله کرده تا بهترین گلزن خارجی تاریخ آبی‌ها باشد.

آقای ببر خاطره مامه تیام را دفن می‌کند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ دیاباته بی تردید یکی از بهترین‌های استقلال در این فصل بوده. این مهاجم ۱۹۴ سانتی در نیمه اول فصل، چند بازی را به خاطر مصدومیت از دست داد و در دربی هم غایب بود.

در همان دوران بود که انتقاد‌هایی به سبک بازی این مهاجم اهل مالی مطرح می‌شد. جو عمومی که حساسیت زیادی نسبت به کیفیت بازیکنان خارجی پیدا کرده، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که خارجی‌های شاغل در فوتبال ایران باید به سرعت بدرخشند. اما دیاباته در این مدت اثبات کرده که یک گلزن مادرزاد است.

*آغاز در تبریز

دیاباته برای درخشش تا هفته نهم فرصت می‌خواست. تا شبی که در تبریز و در یک استادیوم مملو از تماشاگر مقابل تراکتور هت تریک کرد و نشان داد چه مهاجم باکیفیتی است. شیخ بلندقامت آبی‌ها در ادامه فصل، تقریباً در هر بازی میانگین یک گل را ثبت کرد تا در پایان نیم فصل با ۸ گل زده، به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ مطرح شود.

یکی از ویژگی‌های شیخ دیاباته، تنوع او در شکل گلزنی است. او با هر دو پا و با ضربه سر ضربات خطرناکی روانه دروازه حریفان می‌کند. دیاباته با قدرت ضربه زنی فوق العاده، یک خطر دائمی در محوطه هجده قدم است و حالا با قاطعیت می‌توان گفت ارزش قیمتی که برای او پرداخت شده را دارد.

*محبوبیت روی سکو

طبعاً مهاجمی که در بازی‌های حساس این چنین تیمش را پیروز می‌کند، روی سکو‌ها به محبوبیت می‌رسد، اما شیخ دیاباته که سال‌ها در سطح اول فوتبال فرانسه و ایتالیا بازی کرده، می‌داند که برای محبوبیت مضاعف باید رابطه مستحکم تری با تماشاگران برقرار کرد. او با شادی گل منحصر به فرد و پنجه‌هایی که نشان می‌دهد، یک نماد تازه در فوتبال ایران خلق کرده است.

به لحاظ شخصیتی هم دیاباته، از آن دسته خارجی‌های آرام و بی حاشیه است که قواعد زندگی حرفه‌ای را به خوبی رعایت می‌کند و در همین وضعیت خاص نیم فصل هم، به موقع به تمرینات برگشت و بی هیچ حاشیه ای، تمریناتش را دنبال کرد.

* تیام فراموش می‌شود؟

تا قبل از پیوستن شیخ دیاباته، این مامه تیام بود که در جمع خارجی‌ها محبوبیتی عجیب و غریب داشت. تیام که فقط نیم فصل در استقلال بازی کرد، در همین مدت کوتاه در لیگ، جام حذفی و آسیا ۱۳ گل برای استقلال زد تا تبدیل به گلزن‌ترین خارجی تمام تاریخ این تیم شود. وقتی تیام به سادگی از جمع آبی‌ها جدا شد، استقلال مهاجمانی مثل الحاجی گرو، گادوین منشا و ایسما را خرید که هیچ کدام سایه‌ای از آن مهاجم زهردار نبودند. تا اینکه دیاباته آمد و با ۱۰ گل در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا، از همیشه به تیام نزدیک‌تر شده. استقلال تا پایان فصل، بازی‌های زیادی در لیگ، جام حذفی و آسیا دارد و با روندی که دیاباته در پیش گرفته، اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش نیاید، دیاباته بلندقامت در آینده‌ای نزدیک تیام را پشت سر خواهد گذاشت.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار