آیت الله سبحانی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

قوه قضائیه با نمایندگان رد صلاحیت شده برخورد کند

آیت الله سبحانی گفت:قوه قضائیه باید با نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس به دلیل فساد مالی برخورد کند.

قوه قضائیه با نمایندگان رد صلاحیت شده برخورد کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید صبح امروز در دیدار حجت الاسلام درویشیان،رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رد صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تاکید کرد: در تایید صلاحیت کاندیدا‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی نباید مسامحه شود و قوه قضائیه باید با نمایندگان رد صلاحیت شده به دلیل فساد مالی برخورد کند.

او ادامه داد:مجلس در راس امور است و نباید در تایید صلاحیت افراد مسامحه شود و نباید افرادی در این نهاد مهم حضوریابند که متهم به فساد هستند.

این مرجع تقلید از تلاش های رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قدردانی کرد و گفت: این اقدامات موجب امیدواری مردم شده است.

آیت الله سبحانی انتصاب مدیران لایق و شایسته را به رئیس قوه قضائیه گوشزد کرد و گفت: باید در مناسب قضایی افرادی انتصاب شوند که علاوه بر همه شرایط یک مدیر خوب،انقلابی و مومن هم باشند.

او  زیرکی و هوشمندی را از ویژگی های مدیران دستگاه قضا برشمرد و افزود: باید بدون ملاحظه و توصیه دیگران با افرادی که به بیت المال دست اندازی می کنند با قاطعیت برخورد کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به زندانیان مهریه گفت: گرچه یکی از اقدامات رئیس قوه قضائیه آزادی زندانیان مهریه بوده اما این مسئله باید به صورت لایحه قانونی تصویب شود و در کل کشور به مرحله اجرا گذاشته شود.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: باید در اسناد ازدواج به جای واژه عندالمطالبه واژه عند الاستطاعه گنجانده شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از فعالیت های این سازمان و برنامه ها پیش روی آن ارائه کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار