کارخانه کمپوست در سمیرم احداث می شود

فرماندار سمیرم گفت: بخش خصوصی، کارخانه کمپوست را با اعتبار معادل ۸۰۰ میلیون ریال، احداث و مدیریت خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا عسگریان فرماندار سمیرم امروز در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال سمیرم در محل فرمانداری اظهار داشت: بخش خصوصی، کارخانه کمپوست را با اعتبار معادل ۸۰۰ میلیون ریال، احداث و مدیریت خواهد کرد.

به گفته او، این مجموعه برای ۶۰ نفر به‌شکل مستقیم و حدود یک هزار نفر غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

فرماندار سمیرم با تاکید براینکه احداث کارخانه کمپوست یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های شهر‌ها و روستا‌های منطقه از معضل پسماند است، از همه سازمان‌های مرتبط خواست تا با سرمایه‌گذاران این واحد همکاری کنند.

عسگریان افزود: سمیرم منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوایی مناسب برای کشت قارچ است بنابراین اگر کارخانه کمپوست در این منطقه ایجاد شود فعالیت در این بخش نیز رونق مضاعفی خواهد گرفت.

او زمین در نظر گرفته شده برای این کارخانه را ۳۰ هکتار اعلام و گفت: مرحله اول احداث کارخانه کمپوست در ۱۰ هکتار ساخته می‌شود و بقیه کار نیز به مرور زمان پیش خواهد رفت.

فرماندار سمیرم سفر آذر سالجاری معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به سمیرم را یادآور و گفت: مراحل نخست عملیات ساخت منطقه صنعتی پادنای سمیرم در همان سفر آغاز و شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز مجوز‌های لازم برای فعالیت آن را صادر کرد.

او با اشاره به تکمیل بخش زیادی از این منطقه صنعتی در پنج ماه آینده افزود: ۱۲ واحد صنعتی در این محل استقرار خواهند یافت که تعدادی از آن‌ها نیز در بخش صنایع مرتبط با کشاورزی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم نیز دراین کارگروه اظهار داشت: مجموع اعتبار اشتغال در سامانه کار و اشتغال این شهرستان بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۷۸ درصد آن محقق شده است.

عبدالحسین صابری با بیان اینکه بقیه این اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است که باید تا پایان سال جذب شود، از مدیران سازمان‌ها خواست برای جذب اعتبار باقی مانده همکاری و تلاش خود را بیشتر کنند.

سمیرم منطقه‌ای کوهستانی، کشاورزی و گردشگری است که سهم صنعت و بخش‌های مرتبط با آن در این شهرستان بسیار ناچیز بوده، اما ظرفیت خوبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با بخش‌های دامی و کشاورزی و خدمات گردشگری دارد.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.